به گزارش شفافیت حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت با قاطعیت گفت: «به‌عنوان رئیس دولت به مردم می‌گویم که تحریم شکسته شده است و اگر همه با هم و متحد باشیم، به‌زودی تحریم‌ها برداشته می‌شود و طرف ما می‌داند که راهی جز انجام تعهدات و موافقتنامه برجام نیست مردم هم ثمره صبر و استقامت خود را در وین می‌بینند.»
در واکنش به این سخنان غلامرضا مرحبا گفت: «در اینکه مردم ثمره صبر و شکیبایی خود را خواهند دید شکی نیست و دشمنان ما هم هیچ چاره ای جز رفع تحریم ها ندارند و این اتفاق هم لاجرم خواهد افتاد.»
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا طبق گفته رئیس جمهور تحریم ها شکسته شده است؟ تاکید کرد: «قرار بر این بود که طرف غربی تحریم های ظالمانه علیه ایران را بردارد و ما هم نسبت به آنها راستی آزمایی کنیم لذا الان برای این ادعا زود است و هنوز این ادعا ها را راستی آزمایی نکرده ایم.»
وی با بیان اینکه قرار است در قبال این اتفاقات هیجانی عمل نکنیم تصریح کرد: «خوش سابقه نبودن طرف مقابل قبلا به ما ثابت شده است. آنها از هر وسیله ای برای پایمال کردن حقوق ملت ایران استفاده می کنند.» 
به گفته مرحبا کاهش قیمت دلار در روزهای اخیر هیجانی است البته برعکس این هم صادق است ولی این امر طبیعی است فقط در کشور ما شدت پیدا کرده است. 
این نماینده مجلس در ادامه افزود: «در حال حاضر آثار ظاهری گویای این است که مذاکرات وین در حال به نتیجه رسیدن است و بر این اساس بازار ارز هیجانی عمل می کند ضمن اینکه از این کاهش نرخ ارز استقبال می کنیم اما باید با کمی صبر مطمعن شویم که تحریم ها برداشته می شود و به این راحتی نمی توانیم بگوییم ارزش پول ملی افزایش پیدا کرده است.»
وی یادآور شد: «بالارفتن یا پایین آمدن ارزش پول ملی هم تابع فرآینده های زیادی است و هم آثاری که نشان می دهد خیلی بالاتر از این حرف هاست. در شرایط کنونی آثار خوبی دیده می شود اما برای قضاوت زود است باید راستی آزمایی کنیم و طرف مقابل هم در ما ببینید که ما هیجان زده نمی شویم.» 
نماینده مردم آستارا در مجلس در پایان سخنانش اذعان کرد: «در عرصه دیپلماتیک صحبت از صداقت کردن آن هم با این طرف هایی که استعمارگران چندین قرن هستند اشتباه است. باید تضمین های عملی قوی داشته باشیم تا مطمعن شویم دوباره بازی دیگری به راه نخواهند انداخت.»
 

منبع: نقد دولت

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید