به گزارش خبرنگار ایسنا، به تازگی و در آخرین روز از هفته صرفهجویی در مصرف آب و در چارچوب برنامههای مدیریت مصرف آب در نشستی با حضور حسین اکبریان، مدیرعامل آبفای منطقه یک تهران، مرضیه برومند به عنوان سفیر آب آبفای این منطقه معرفی شد تا با بهرهگیری از ظرفیتهای فرهنگی و هنری، در مسیر ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب و حفاظت از منابع آبی کشور با این مجموعه همکاری کند.
اکبریان در این نشست گفته است: استفاده از ظرفیت هنرمندان و چهرههای فرهنگی در جلب توجه جامعه به اهمیت مدیریت مصرف آب و حفاظت از منابع آبی کشور نقش مؤثری دارد.
سال آبی گذشته یکی از سختترین سالهای آبی بیش از ۶ دهه اخیر بود و تهران کمترین میزان بارندگی در ۶۰ سال گذشته را تجربه کرد. با این وجود، بهواسطه اجرای برنامههای فنی و مدیریتی و همکاری شهروندان، مصرف آب در برخی مقاطع بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافت.
در این زمینه مرضیه برومند در گفتوگویی با ایسنا بیان کرد: اگرچه اجداد ما در این مملکت خشک، دستاوردهای زیادی مثل قنات داشتند که به آنها میبالیم ولی به هر حال ازدیاد جمعیت، تغییر سبک زندگی و نیازهای جدید شرایط ما را تغییر داده است و من همانطور که پیشتر هم در کارهایی مثل سریال «آب پریا» نشان دادم یا در سریال «زیزیگولو» که خیلی از پیامها مثل پرت نکردن زباله به کوچه و خیابان در خاطرهها مانده، در زمینه مشکلات ناشی از ناترازی انرژی اگر هنوز نفوذ کلام داشته باشم، هر کاری از دستم برآید دریغ نخواهم کرد.
این کارگردان خاطرنشان کرد: در کنار بحرانهایی که در زمینه تأمین آب و برق در سالهای اخیر داشتیم، چند سالی است بر یک موضوع مهم تاکید دارم و آن هم احساس مالکیت مردم و شهروندان بر همۀ منابع ملموس و غیرملموس، طبیعی و غیر طبیعی، میراثی و تاریخی است. مردم باید این مملکت و سرزمین را از آن خود بدانند و آن وقت رفتارشان با همه چیز تغییر میکند چون مشکل دیگر فقط آب نیست، آب، برق، گاز و محیط زیست همه به یکدیگر پیوسته هستند و به نظرم باید به طور نهادینه توجه مردم را به ارزشهای سرزمینی، داراییها و کمبودها جلب کرد.
انتهای پیام





دیدگاه ها