رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: بکارگیری ارقام و یافته‌های جدید عامل افزایش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تنی تولید گندم دیم امسال نسبت به سال گذشته در کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مظفر روستایی، رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: با بکارگیری ارقام و دستورالعمل‌های فنی این مؤسسه در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها، تولید گندم دیم در کشور از حدود ۵ میلیون تن در سال گذشته به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال جاری افزایش یافته است.

وی افزود: تمام بذور ارقام استفاده شده و دستورالعمل‌های جهش تولید در دیمزارها توسط مؤسسه دیم تدوین و در اختیار بهره‌برداران قرار گرفته است.

رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم تصریح کرد: کشاورزان با بکارگیری ارقام این مؤسسه میانگین تولید را از یک هزار و ۴۳۷ کیلوگرم در هر هکتار به یک هزار و ۷۲۰ کیلوگرم افزایش داده‌اند.

به گفته روستایی، طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی جاری در بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اجرا شده است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، تولید گندم دیم در کشور حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم خاطرنشان کرد: یکی از مؤثرترین عوامل افزایش تولید، رعایت دستورالعمل‌های این مؤسسه و استفاده از ارقام و کود سرک در کشت پاییزه است.

روستایی در ادامه گفت: تداوم استفاده کشاورزان از دستورالعمل‌های فنی مؤسسه تحقیقات در سال‌های آینده، عامل افزایش و پایداری تولید در دیمزارها خواهد بود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید