مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلا گفت: ۵۲۷ میلیون دلار معادل ۶۹ درصد کل ارز عرضه‌شده در مرکز، از اول سال تاکنون به کالای اساسی و دارو به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سعیدی مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد: تأمین ارز برای سه گروه اصلی از اول سال تا کنون به این صورت بوده است که برای کالاهای اساسی و دارو به نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان معادل ۶۹ درصد کل ارز اختصاص یافت.

به گفته مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران، در فروردین ۱۴۰۳ ارز برای کالای اساسی، گندم، دانه‌های روغنی، _نهاده‌های دامی به میزان ۵۴۶ میلیون دلار و برای دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی ۷۳ میلیون دلار و در مجموع برای کالای اساسی و دارو در یک ماه امسال ۶۲۱ میلیون دلار ارز به نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان تأمین شد.

سعیدی در مورد نرخ ارز امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، بیان داشت: در بازار اسکناس دلار به نرخ ۴۳ هزار و ۵۶۵ تومان، یورو ۴۶ هزار و ۴۱۹ تومان، درهم امارات ۱۱ هزار و ۸۶۲ تومان مبادله شد.

به گفته وی، در تالار حواله ارز، حواله دلار ۴۰ هزار و ۶۴۵ تومان، حواله یورو ۴۳ هزار و ۳۰۹ تومان، حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۶۷ تومان مبادله شد. همچنین برای ارز صنایع مختلف به نرخ دلار ۴۱ هزار تومان به میزان ۲۷ درصد و برای ارز خدمات به نرخ ۴۳ هزار تومان و به شکل اسکناس ۴ درصد کل ارز تأمین شد. میانگین کل نرخ ارز تأمین شده در یک ماه سال جاری به نرخ ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین ارز شد.

مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلا خاطرنشان کرد: در سه هفته اول سال یک میلیارد و ۷۹۲ میلیون دلار، در هفته قبل ۹۸۰ میلیون دلار و از اول سال تا کنون ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار ارز برای تجارت تأمین شد. برای کالای اساسی و دارو در ۳ هفته اول ۳۹۲ میلیون دلار، هفته قبل ۲۲۹ میلیون دلار و از اول سال تاکنون ۶۲۱ میلیون دلار به نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان تأمین شد.

در مرکز مبادله برای کالاهای تجاری در ۳ هفته اول سال ۹۲۶ میلیون دلار، در هفته قبل ۶۰۵ میلیون دلار و از اول سال یک میلیارد و ۵۳۱ میلیون دلار تأمین ارز شد.

به گفته سعیدی، ارز واردات در مقابل صادرات در ۳ هفته اول ۳۹۶ میلیون دلار، در هفته قبل ۱۳۱ میلیون دلار و از اول سال ۵۲۷ میلیون دلار تأمین شد.

وی گفت: در بخش خدمات در ۳ هفته اول ۷۸ میلیون دلار، در هفته قبل ۱۵ میلیون دلار و از اول سال تاکنون ۹۳ میلیون دلار تأمین ارز شد. در مجموع در سه هفته اول سال یک میلیارد و ۷۹۲ میلیون دلار، در هفته قبل ۹۸۰ میلیون دلار و از اول سال تا کنون ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار تأمین ارز شد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید