به گزارش شفافیت از صنعت‌صنف، امروز چهارشنبه سوم خردادماه 1402 و همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر وزیر علوم به همراه تنی چند از معاونان وزارتخانه، حسن کریمی مزرعه‌شاهی رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، سیدابراهیم طاهری پیمانکار و مدیرعامل شرکت سمندیس، مدیر امور طرح های عمرانی دانشگاه خواجه نصیر، اعضای هیأت علمی و برخی از مدیران و مسئولان این دانشگاه از مراحل ساخت پردیس علوم این دانشگاه در منطقه حکیمیه تهران و در همسایگی دانشکده هوافضا خواجه نصیر بازدید کرد.

محمدعلی زلفی‌گل در این بازدید ضمن گفت‌وگو با پیمانکار پروژه و قرار گرفتن در جمع کارگران و نیروی کار کارگاه با ابراز رضایتمندی از روند کار، اظهار داشت که هر دو طرف کارفرما و پیمانکار تا به این لحظه به نعهداتشان عمل کرده‌اند.

بنابر این گزارش، باتوجه به پشت سر گذشتن نزدیک به 4 ماه از کلنگ‌زنی ساخت پردیس علوم دانشگاه خواجه نصیر و به‌رغم عمل نکردن کارفرما (دانشگاه خواجه نصیر) به تعهد خود در برابر پیمانکار پروژه (شرکت سمندیس)، اما پیمانکار به تعهدات خود عمل کرده و از زمان‌بندی نیز جلوتر است.

در پروژه طرح جامع دانشگاهی شهید رضایی‌نژاد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی که با کلنگ‌زنی ساخت پردیس علوم این دانشگاه در منطقه حکیمیه تهران آغاز شد قرار است ابتدا سه دانشکده فیزیک، شیمی و علوم دانشگاه در قالب «پردیس علوم» ساخته شود.

متراژ پروژه بالغ‌بر 15 هزار مترمربع بوده و این سه دانشکده در سه برج شبیه و کنارهم قرار دارد و زمان اجرای آن 2 سال است.

سیدابراهیم طاهری، پیمانکار و مدیرعامل شرکت سمندیس با اشاره به متراژ 15 هزار مترمربعی پروژه که امکان افزایش آن در طی دوران ساخت نیز وجود دارد، گفت: همیشه آرزوی این را داشته‌ام که دانشگاه خواجه نصیر تجمیع شود و دانشکده‌های آن از این پراکندگی بیرون بیایند و در یکجا کنارهم قرار گیرند.

طاهری ابراز امیدواری کرد که با دقت و سرعت مناسب طبق زمان‌بندی تعیین شده کارها انجام شود.

گفتنی است طرح نما و محوطه‌سازی این مجموعه براساس المان‌های منسوب به خواجه نصیرالدین طوسی خواهد بود.

وزیر علوم پس از بازدید از پروژه پردیس علوم خواجه نصیر در آیین افتتاح خوابگاه دخترانه خیّرساز زنده یاد دکتر «حمیدرضا طلاکوب» در پردیس شهید رضایی‌نژاد (دانشکده هوا فضا) دانشگاه خواجه نصیر شرکت کرد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید