بازار مشترک: در این مراسم فرهنگی هنری که هدف از آن تاکید بر صلح جهانی و حمایت از کودکان بی سرپرست و کودکان مبتلا به سرطان بود، دکتر محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد صفاری مدیر کل امور بین الملل کمیته امداد امام خمینی (ره)، دکتر رشیدی مشاور عالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جعفر واحدی (مدیر عامل موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت ارشاد)، سیروس خدایی (مشاور اجرایی موسسه فرهنگی هنری پارس وندانت و مدیر مالی مرکز نیکوکاری پارسه)، دکتر سینا مضیفیان عضو هیئت امنای مرکز و سه نفر از اساتید و هنرمندان برجسته ی نگارگری و نقاشی آقایان سلیمان سعید آبادی، ناصر تقی زاده و مهدی فرخی، به همراه جمع کثیری از خیران داخل و خارج از کشور و ۲۲۰ نفر از ایتام کشورمان حضور داشتند.

کودکان حاضر در مراسم نیز با نقاشی روی این اثر بزرگ هنری آن را تکمیل کردند، آنها برداشت خود از کودکان کار، کودکان مبتلا به سرطان، کودکان کم توان و ایتام را بر بزرگترین نقاشی جهان به تصویر کشیدند.

این نقاشی اثر هنرمند جوان تبریزی، محمد امین شجاعی فر است که یک هزار و 800 متر مربع مساحت داشته و روی پارچه بوم ضخیم اجرایی شده است، رنگ به کار برده شده روی این اثر رنگ اکریلیک به سبک انتزاعی است. وزن این اثر نفاشی ۱.۵ تن و اندازه آن ۶۰ در ۳۰ متر می باشد.

دکتر امیر مسعود مددی، خیر و فعال امور فرهنگی هنری و برگزار کننده این رویداد بزرگ در این مراسم اظهار کرد: هدف از این اقدام، کمک به توسعه و ترویج فرهنگ و هنر اصیل ایرانی و ترغیب بیشتر به انجام فعالیتهای فرهنگی هنری انسان دوستانه این چنینی بوده است. همچنین، این رویداد بهانه ای بود به منظور افزایش انگیزه و تشویق خیران و حامیان داخل و خارج از کشور بوده تا مساعدت و حمایت مادی و معنوی بیشتری از این کودکان داشته باشند و آنها را برای داشتن فردای بهتر و ایران سربلند آماده تر کنند.

وی با اشاره به اینکه از این نقاشی در روز میلاد حضرت معصومه (س)  و آغاز دهه کرامت رونمایی شد بیان کرد: این کار به شکل سمبلیک و نمونه در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی اجرایی شده است.

این نیکوکار فعال در امور فرهنگی هنری بیان کرد: مردم ایران همواره به عنوان مردمی بسیار مهربان و نوع دوست در جهان شناخته می شوند که اقدامات بشردوستانه و حمایتی چه در داخل و چه در خارج از کشور دارند. ایرانیان مردمی هستند که همیشه در کنار یکدیگر بوده و کمک های زیادی را در اعیاد و مناسبت های مختلف به ویژه مناسبت های مذهبی از جمله ماه مبارک رمضان داشته اند.

وی با بیان این مطلب که ما ایرانیان زیادی را در خارج از کشور داریم که از نیازمندان داخل کشور حمایت می کنند، افرادی که در قالب مراکز نیکوکاری، سازمان های مردم نهاد داخلی و خارجی کمک های زیادی داشته و دارند، افزود: خیران و مراکز نیکوکاری می توانند به نمایندگی ایرانیان خارج از کشور فعالیت های مشابه این مراسم برای حمایت از ایتام و کودکان بی سرپرست داخل کشور داشته باشند. ما کودکانی داریم که از نعمت داشتن پدر، مادر یا هر دو محروم هستند و نیاز به یاری خیران دارند.

این خیر گفت: دل تپنده ای که ایرانیان دارند موجب شده تا حتی از خارج از کشور از فرسنگ های دور در کشورهای اروپایی یا حاشیه خلیج فارس به حمایت های خود از نیازمندان ادامه دهند و براین اساس ما همواره شاهد لطف و محبت شان بوده ایم که به افراد نیازمند شهر، محله و ... خود یا اجدادشان در داخل ایران کمک می کنند و آثاری از این دست ودر کنار رویدادهای فرهنگی هنری تاثیر گذار این چنینی، علاوه بر اینکه موجب ترویج فرهنگ نیکوکاری می گردد، حرکتی معنادار در راستای ترویج و توسعه فرهنگ و هنر این کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: ایران سربلند همیشه پرچمش در اهتزار بوده، هست و خواهد بود و فارغ از بحث قومیت و مسائل سیاسی خیران همواره قدم های بزرگی را برای نیازمندان نه تنها در داخل کشور بلکه خارج از مرزها چه در کشورهای مسلمان و چه غیر مسلمان برداشته اند.

گفتنی است؛ به دلیل مشکلات مربوط به تحریم برای کشورمان، شرایط لازم برای ثبت جهانی  این اثر در فهرست رکوردهای گینس در داخل کشورمان فراهم نبوده است.

در پایان مدیر هنری این اثر ارزشمند، نعمت الله پایان افزود وظیفه هر اثر هنری، حرکت انسان به سمت انسان‌تر شدن هست . هدف اصلی خالق این اثر هنری ثبت یک رکورد جدید نیست. اگرچه این نقاشی به عنوان بزرگ‌ترین پروژه هنری و انسان‌دوستانه عنوان شده است؛ اما رونمایی از این اثر در آغاز دهه کرامت کمک به کودکان سرطانی و بی‌سرپرست و آرزوی صلح برای بشریت در جهان است. این ابتکار عمل با ایده‌پردازی اینجانب و  همت هنرمند جوان و خوش ذوق آقای محمد امین شجاعی‌فر در مدت زمان یک و نیم سال انجام شده است

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید