سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طبق گفته رییس سازمان انرژی اتمی، مبنای تعاملات ایران و آژانس NPT و پادمان است و موضوعات باقیمانده بین ما و آژانس به ۲ مکان تقلیل یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، «ابوالفضل عمویی» در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با حضور «محمد اسلامی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با موضوع بررسی آخرین اقدامات این سازمان برگزار شد.

وی ادامه داد: اسلامی با تاکید بر اینکه در سازمان انرژی اتمی هدف بهره‌مندی مردم از منافع دانش هسته‌ای در زندگی‌شان را دنبال می‌کنیم، تصریح کرد که روند ساخت نیروگاه‌های جدید هسته‌ای از جمله نیروگاه ۲ و ۳ بوشهر طبق برنامه پیش می‌رود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اسلامی به تشریح ابعاد کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با ۶۰۰ مقاله و ارائه در اصفهان هم پرداخت و گفت که در این کنفرانس که اولین بار بود با حضور مهمانان خارجی از جمله رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برگزار می‌شد، دانش هسته‌ای کشورمان در سطوح مرتبط ارائه شد.

عمویی تاکید کرد: رئیس سازمان انرژی اتمی، به بیانیه مشترک با گروسی هم پرداخت و خاطرنشان کرد که مبنای تعاملات ایران و آژانس NPT و پادمان است و موضوعات باقی‌مانده بین ما و آژانس به ۲ مکان تقلیل یافته است.

وی بیان کرد: اسلامی در ادامه این جلسه افزود که ما تاکید داریم که آژانس در عملکرد خود، رویکرد حرفه‌ای و فنی را دنبال کند و تحت تأثیر رویکردهای سیاسی قرار نگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این جلسه که آخرین جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم با سازمان انرژی بود، نمایندگان از تعامل سازنده سازمان با کمیسیون قدردانی کردند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید