به گزارش نقد دولت ترفند کلاهبرداری پانزی بر اساس اسم چارلز پانزی که برای استفاده از این روش در سال ۱۹۲۰ بدنام شده بود انتخاب شده‌است. پانزی این سیستم را اختراع نکرده بود اما عملیات او چنان پولی را به خود جذب کرد که اولین موردی بود که در سرتاسر ایالات متحده شناخته شد. 
ترفند پانزی یک روند سرمایه‌گذاری کلاهبردارانه ‌است که سود‌هایی را از همان پول سرمایه‌گذاری شده یا مالی که بوسیله سرمایه‌گذار بعدی پرداخت شده‌است، به سرمایه‌گذار قبلی خودش پرداخت می‌کند یعنی عایدی حاصل شده از سود واقعی دست آمده توسط سازمان یا شخصی که فعالیت تجاری را انجام می دهد پرداخت نمی گردد. 
معمولاً کلاهبرداری ترفند پانزی سوژه های جدید خود را با نمایش سود‌هایی که دیگر سرمایه‌گذاری‌ها نمی‌توانند پرداخت کنند فریب می دهند. بنابه گفته کلاهبردران سودهای پرداختی به‌طور غیرعادی با دوام و مقدار آن زیاد می باشد. برای حفظ حیات سیستم پانزی و این عایدی و پرداخت سود به سرمایه‌گذاران می بایست روند جذب افراد جدید ادامه دار باشد.
به علت پرداخت سود واقعی کم این سیستم کلاهبرداری (اگر سودی در کار باشد)، فروپاشی این سیستم قریب الوقوع می باشد. همچنین معمولا قبل از فروپاشی این سیستم بعلت درگیر شدن سرمایگزاران بیشتر و فروش اسناد بدون اعتبار و یا ثبت نشده، توجه مراجع قانونی را به خود جلب کرده و مورد سوءظن قرار خواهند گرفت.
معمولا قربانیان کلاهبرداری پانزی افرادی هستند که به دنبال طی کردن ره صد ساله در یک شب هستند. قصه کلاهبرداری پانزی امروز ما کمی متفاوت است. گردانندگان این گروه کلاهبرداری پانزی خود دانشجویانی بودند که قربانی کلاهبرداری پانزی شدند!
طراح وسرپرست اصلی این پروژه (س.ی) است که سوابق وی در مراجع قضایی ایران و سایت های خبری موجود و هم اکنون در حال رسیدگی می‌باشد
(م.م) معروف به مهرداد، عامل اصلی پولشویی وخروج کلان ارز، مستقر در کشور قطر و ترکیه است که پدر ایشان (م.م) مدیر شرکت dinak trading ثبت شده است که توسط (س.ی) در کشور امارات متحده عربی جهت پولشویی و جابجایی پول های حاصل از کلاهبرداری، از ایران به دبی و انتقال آن به کشورهای قطر، ترکیه و مالزی فعالیت می کند. (م.م) هم مانند دیگر اعضای این تیم کلاهبردار و دارای پاسپورت ونزوئلا می باشد. 
(م.ن) معروف به شهباز، مسئول ای تی، راه اندازی و مدریت و برنامه نویسی سایت aitrades است که در کشور ترکیه با تأسیس شرکت،  عامل اصلی پولشویی و جمع آوری پولهای حواله شده به ترکیه، دبی و مالزی شده است.
(م.ن) دارای سوابق متعدد کیفری در ایران و امارات متحده عربی و تحت تعقیب پلیس اینترپل است به همین دلیل اقدام به خرید پاسپورت کشور ونزوئلا کرده تا از آن برای پوششی برای اقدامات کلاهبرداری گسترده خویش استفاده کند.
 (ع.ن) معروف به اهورا، یکی از لیدرهای اصلی شرکت و مسئول جمع آوری پولهای حواله شده به کشور ترکیه است. (ع.ن) در کشور ترکیه مستقر شده ودر آنجا برای لیدرهای فراری از ایران پرونده های پناهندگی و تغیر دین درست می کند اما مسئول آدم پرانی این گروه کلاهبردار، خانم (الف.ن) است که در زمینه قاچاق دختر دارای پرونده است.
وی مسئول سرویس دادن به مهمانان این باند و تجارت دختران به آنتالیا، دبی و مالزی با همکاری خانم (ل.ز) و خانم (الف.صفری) است که با جذب دختران جوان و کشاندن آنها به فحشا دارای سوابق متعدد در زمینه قاچاق انسان به دبی و ترکیه شده است. او با سواستفاده از دخترانی که  مشکلات مالی دارند و نیز با دادن وعده سود های بالا، ضمن فریب و اجبار به استعمال مواد مخدر آلوده، آنها را وادار به اعمال خلاف کرده و از آنها استفاده ابزاری برای جذب دیگران می کند. 
نحوه کار او بدینصورت است که در پوشش کار پت شاپ با فراخوان در شبکه های اجتماعی و برگزاری مهمانی های مختلف در منزل خود طعمه ها را شناسایی می‌کند.
 این افراد با ایجاد سایت قمار وشرطبندی نسبت به و دارای سوابق متعدد سواستفاده جنسی از دختران جوان و آلوده کردن جوانان این کشور هستند و همواره عامل خروج میلیون ها دلار پول و سرمایه کشورمان در راستای اهداف سیاسی و خرابکارانه برای آسیب رساندن به اقتصاد هستند و با ترویج دین های دیگر نسبت به آسیب رساندن به اعتقادات مذهبی جوانان ما به صورت سیستماتیک در حال فعالیت هستند.
 (م.ن)، دارای سوابق آدم ربایی و تیراندازی مفتوح در ایران و عامل باج گیری و تهدید از کسانی است که قصد شکایت از او را دارند. نامبرده باتوجه به سوابق و ارتباط با افراد خلافکار، نسبت به تهدید و ساکت کردن افراد اقدام می کند.
 خانم(ن.ه) دارای پاسپورت کشور انگلستان است و در پول شویی و ثبت شرکت و ارتباطات با شبکه‌های خارجی مبادرت می کند و وظیفه قانونی جلوه دادن درآمدها را به عهده دارد.
 (م.ک) و (س.ی) از لیدرهای اصلی سوئیس کش که در ایران متلاشی شد ، هستند. طبق گزارش قبلی در ایران فعالیت جدیدی در قالب پروژه «ای آی ترید» و با حمایت (س.ی) داخل ایران توسط شخصی به نام (ح.ع) شکل گرفته است.
(ح.ع) در معرفی خود از لقب گاد فادر استفاده و خود را وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامى معرفی و اعلام میکند که از طرف این نیرو حمایت می‌شود و توسط (ر.ر) در ایران و ترکیه با برگزاری مراسم با هدف کلاهبرداری از مردم به وسیله فروش ارز دیجیتال تقلبی ATC اقدام میکند.
 (س.ی) به عنوان طراح و سرپرست اصلی این مجموعه است اما تمام در آمد مجموعه به نام خانم (ف.ک) است که شامل حسابهای خود، خرید ملک و املاک جهت نگهداری از پولهای حاصل از فعالیت این باند می باشد. 
 (س.ی) در ایران در مراجع قضایی پرونده در حال رسیدگی دارد و همچنین در امارات متحده عربی دارای حکم زندان و تحت تعقیب پولیس اینترپل می باشد.
 (د.ر) معروف به ارود دارای ۲ پاسپورت کشور ونزوئلا با اسامی مختلف مسئول ثبت شرکت در کشورهای مختلف بخصوص در ترکیه و مالزی است با هدف پولشویی و جابجایی پولهای این باند کلاهبردار .
 (ع.الف) نیز مسئول جمع آوری پولهای حواله شده در ایران است که در حساب شخصی خود در پوشش خرید و فروش ارزهای دیجیتال و خارج کردن پولها از کشور فعالیت می کند و عامل زورگیری و ایجاد رعب و وحشت در میان شاکیان ایران است.
 (د.الف) از اقوام (ع.الف) در ترکیه رابط این گروه کلاهبردار با مافیای ترکیه برای آدم ربایی، تهدید مال‌باختگان و تمامی افراد نام برده رد ارتباط است. وی داری پرونده متعدد قضایی در ایران، ترکیه، مالزی و امارات متحده عربی است و قبل از یکسال گذشته در محاکم قضایی ،انتظامی وامنیتی کشور عزیزمان ایران دارای پرونده‌های متعدد می‌باشد.
 از عوامل قضایی و امنیتی درخواست داریم که با بررسی دقیق با عوامل ودست های مختلف پشت پرده این گروه کلاهبردار برخورد شود تا شاهد رشد قارچ گونه این باند نباشم زیرا اگر سال گذشته که پوشش خبری به وجود آمد، با این باند کلاهبردار برخورد می‌شد با حجم گسترده کلاهبرداری از هم میهنان عزیزمان مواجهه نبودیم.


اسناد مربوط به این پرونده در آرشیو سایت موجود است.


اسناد مربوط به این پرونده در آرشیو سایت موجود است.

مراقب کلاهبرداری کوین ATC باشید

 

 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید