مجید شاهسواری یادآور شد: با توجه به لزوم گسترش خطوط ریلی کشور به عنوان یکی از نیاز‌های زیرساختی و تسریع در انجام پروژه‌های ریلی، بنیاد مستضعفان برای نخستین بار در کشور توانست دستگاه جرثقیل پانل‌گذار و کشنده 2 منظوره ریلی و جاده ای را با تکیه بر توان مهندسان ایرانی طراحی و تولید کند.ژ

وی ادامه داد: با بکارگیری این دستگاه ها و ماشین آلات، ریل گذاری در تونل ها، پل ها و مسیرهای کوهستانی تسهیل  می شود و علاوه بر ارتقای کیفیت اجرای پروژه روسازی ریلی، سرعت اجرای کار را نیز تا چندین برابر افزایش می دهد.

وی گفت: بنیاد مستضعفان برای طراحی و ساخت این تجهیزات بیش از 6 میلیارد تومان (به نرخ سال 98) هزینه کرده است. قیمت خرید نمونه‌های مشابه آن از خارج کشور، بالغ بر 1.5 میلیون یورو است،‌در واقع  تولید این دستگاه به معنای صرفه جویی ارزی و اقتصادی بیش از 85 درصدی در تامین تجهیزات ریل‌گذاری است.

شاهسواری با بیان اینکه در زمان حاضر این ماشین آلات در احداث خط راه آهن میانه به اردبیل بکارگرفته شده است، اضافه کرد: با بکارگیری جرثقیل پانل گذار ساخته شده در این پروژه که طول دهانه‌ای معادل 11 متر و دارای 2 کنسول 10 متری در طرفین آن است، در صورت فراهم بودن مصالح ریل گذاری، امکان نصب روزانه 600 متر خط ریلی فراهم شده است.

وی گفت: علاوه بر طراحی و تولید یک دستگاه جرثقیل پانل گذار به همراه 2 دستگاه کشنده دو منظوره آن که قابلیت تردد در جاده و خطوط ریلی را دارد و در کنار تامین 4 دستگاه واگن لبه کوتاه قرقره دار، یک دستگاه زیرکوب، 4 دستگاه واگن بالاست ریز و تعدادی دیگر از ماشین آلات سبک ریلی توسط بنیاد مستضعفان، این تجهیزات می‌تواند در احداث خطوط ریلی در نقاط کشور با مزیت افزایش سرعت اجرای پروژه ها، ارتقاء کیفیت اجرا و همچنین کاهش هزینه‌ها به کار گرفته شود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید