به گزارش شفافیت چندی پیش عباس عبدی به عنوان یکی از تئوریسین های جناح اصلاح طلب، در صفحه شخصی خود در توییتر، در اعلام موضعی، نتیجه انتخابات را از پیش تعیین شده دانست. این قبیل اظهارنظرها پیش تر نیز از سوی افراد شاخص جبهه اصلاحات مطرح و به کف جامعه منتقل شده است تا جایی که برخی از کارشناسان مسائل سیاسی انتخابات 1400 بی شباهت به وقایع سال 88 نداسته اند. 
در این باره احمد کریمی اصفهانی، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه انتخابات 1400 نمی تواند شباهتی به سال 88 داشته باشد، اظهار کرد: «آن زمان یک غفلتی شد و بر اساس ناآگاهی هر دو طرف قضیه مشکل داشتند. هم از سمت اصولگرایان که آقای احمدی نژاد محرک آنها بود و هم از سوی اصلاح طلبان که نتیجه انتخابات را تحمل نکردند، در صورتی که مقام معظم رهبری تمام بستر را برای رفع ابهام مردم ایجاد کردند و فرمودند بگویید کجا محل اختلاف است تا بررسی مجدد کنیم.»
وی افزود: «در سال 88 دو طرف ماجرا خیلی از موارد را رعایت نکردند و صحبت از ضرر اصولگرا و اصلاح طلب نیست، این وقایع ضرری بود که نظام و انقلاب از قِبل این حرکت متحمل شد.»
عضو جبهه پیروان خط امام تصریح کرد: «اصلاح طلبان از 8 سال پیش تا به امروز، برنامه ها و تنظیم عملکردشان به گونه ای بود که بعد از این مدت، دور بعدی ریاست جمهوی را نیز در اختیار داشته باشند؛ لذا نه برمبنای منافع مردم و نظام بلکه بر مبنای اینکه بتوانند مجدد 8 سال گذشته را برای ورود اصلاح طلبان تکرار کنند.»
این فعال سیاسی اصولگرا به صحبت های عباس عبدی نیز اشاره کرد و گفت: «اینکه آقای عبدی است که نتیجه انتخابات از پیش تعیین شده، می خواهد با یک تیر دو نشان بزند. تیر اول این است که مردم را مجاب کند تا نسبت به هر اقدامی که می شود، سکوت کنند و تیر دوم نیز این است که به دلیل ممنوعیت تبلیغات در حال حاضر، سعی دارد به نوعی با این اظهارنظرها برای اصلاح طلبان تبلیغات کرده باشد.»
کریمی اصفهانی در ادامه به عملکرد دولت در به نتیجه رساندن مذاکرات وین اشاره کرد و گفت: «نباید جنجال به وجود بیاوریم تا توجه و آرامش مذاکره کنندگان کم شود و خدای ناکرده به سمتی بروند که منافع استکبار را در نظر بگیرند اما در این میان برخی اراده اشان مبنی بر این است که بگذارید ما کارمان را بکنیم. اما باید توجه داشت که بگذارید هر کاری می خواهیم انجام دهیم یک مساله است اینکه بگذارید با آرامش منافع ملت را تامین کنیم یک مساله دیگر.»
وی خاطرنشان کرد: «در حال حاضر شاهد هستیم که در اواخر کار، دولت با شتابزدگی می خواهد قرارداد برجام را پیش ببرد. امیدوارم در این عجله کردن خسارت و زیانی برای مردم نباشد و بدانند که دوره ریاست جمهوری نهایت پس از 8 سال می گذرد ولی ما یک دنیای کوتاهی در اینجا داریم و یک دنیا ابدی در ماورای این جهان، البته اگر برایشان مهم باشد.»
این فعال سیاسی در پایان یادآور شد: «افرادی که در دوره های مختلف برای ریاست جمهوری آمده اند در برابر مردم و مجلس قسم یاد کرده اند که پایبند به اصول و اخلاق اسلامی باشند و جز منافع ملت چیزی را مد نظر نداشته باشند. این رفتار ها حکایت از این دارد که بر اساس قسمی که این افراد خورده اند، صداقتی که باید در کار باشد؛ نبوده است در صورتی که جز خیر و منافع مردم و نظام نباید مورد دیگری را مدنظر قرار دهند.»

 

منبع: نقد دولت

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید