به گزارش «شفافیت» شرکت سرمایه گذاری شاهد در سال ۱۳۶۳ به منظور کمک به تامین آتیه اقتصادی فرزندان معزز شهدا بصورت سهامی خاص تاسیس گردید و در سال ۱۳۸۴ به سهامی عام تبدیل و در سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

سهم ثشاهد بعد از سال ها ثبات قیمت از فروردین ۹۹ رشد خودش رو شروع کرد و تا ۸۰۰۰ تومن بالا رفت .
رشد شارپی سهم در سال گذشته مقصرانی داشت که عمدا یا سهوا این بلا را سر سهامدار  بی پناه ایثارگر آوردند.

مقصرین این وضعیت سهم مدیران اسبق موسسه و شرکت شاهد میباشند.

حضرات قطعا در جریان بودند مدیر یکی از شرکت های درصدی شرکت شاهد با فامیل و اقوام و خدم و حشم از ۲۰۰ تومان سوار سهم شده بودند و رو ۷۰۰۰ زیر سهم را خالی کردند و به ریش همه خندیدند و  مدیران شرکت کاملا این روز را پیش بینی می کردند اما به هر دلیلی مانع نشدند که هیچ بلکه بر سرعت رشد افزودند 
(کنفرانس های ۵۰ درصدی سال قبل را حتما ببینید واسه رشد سهم بنزین سوپر شدند!!

 کدام مصاحبه و کدام نامه مبنی بر اخطار از طرف مدیران قبل از ۸۰۰۰ تومان هشدار داده شده است؟ 
دلیل اینکه شرکت شاهد نامه ظن دستکاری را توی قیمت های پایین تر نزدند چی بود؟!
مگه اینکه نفع آقایان تو این خوان بو‌ده .

چرا رو ۸۰۰۰ تومان که عالیجنابان چند روز قبلش با حجم سنگین خالی کرده بودند!! نامه زدند و تیشه به ریشه سهامداران بی پناه زدند قبل تر زده نشد؟
که سهم ظن دستکاری دارد!
موسسه اندوخته با دارا بودن ۳ میلیارد سهم چرا در قیمت های پایین تر عرضه نکرد و دقیق بعد از خالی کردن حضرات آبشاری عرضه کرد؟

 هفته اول ریزش سهم رو ۸۰۰۰ تومن فروش خانواده شهدا بستند.
 چرا اجازه خرید به خانواده شهدا دادین ، اما وقتی خواستند بفروشند فروش را بستید؟ وقتی از آقایان پرسیده میشود چرا فروش سهم خانواده شهدا بستین میگن فروش بستیم تا سهم خیلی ریزش نکند( احتمالا منظور آقایان از ریزش بیشتر ،رسیدن به قیمت عرضه اولیه ۲۰ سال پیش هست ) . در حال حاضر ثشاهد ۸۰ درصد ریزش داشته از سقف قبلی خودش و جزو سهم های با بیشترین ریزش از سقف قبلی خودش هست. 

همان طور که میدانید بازار سرمایه بر پایه خرید و فروش هست ، با بستن فروش توسط موسسه شاهد فرزندان شهدا متحمل ضرر شدند چه فرزند شهیدی که ۳۰۰۰ تومن خریده بود و چه فرزند شهیدی که ۷۰۰۰ تومن خریده بود. 
حرف ما این هست که چون موسسه فروش خانواده شهدا را بست باید ضرر ما رو جبران کند ، اگر عالیجنابان فروش را نمیبستند ما در بازار مثبت یا سرخطی با ضرر کمتر میفروختیم . هیچ بازاری ۸۰ درصد ضرر را جبران نمیکند ، اگر فروش باز بود در ۶۰۰۰ تومن که حقوقی صف فروش رو جمع کرد و سهم مثبت شد با ضرر کمتر میفروختیم .

اول:
در ابتدای تاسیس موسسه اندوخته ، تنها دارایی موسسه شرکت شاهد بود که به این دلیل در اساسنامه درج گردید برای محاسبه واحد سهمی هر فرد تنها ملاک ارزش شرکت شاهد می باشد .
جالب اینجاست که بعد از حدود ۴۰ سال که موسسه توانسته دارایی های دیگری نیز در پرتفوی بورسی از جمله تکشا و پرتفوی غیر بورسی از جمله زمین ارزشمند ملارد؛ حاصل کند، هیچ تغییری در محاسبه واحد سهمی خود نداده و همچنان ملاک تعیین واحد سهمی ارزش سهم شاهد در هر روز می باشد.
لازم به ذکر است که تیم جدید در پاسخ به این مطالبه به حق ؛ مشکل را به گردن اساسنامه ۳۷ سال پیش  می اندازند در صورتی که به یقین مشکل را باید در فهم و وجدان خود جستجو کنند.
این مورد  مهم‌ترین و بارزترین شکل فساد و دزدی و خیانت به سهامداران فعلی و سابق موسسه اندوخته شاه می باشد که هیچ عزمی هم برای تصحیح این فرآیند فاسد وجود ندارد

دوم؛
ایجاد ممنوعیت یا محدودیت در برداشت اعضا از سرمایه خود ؛ به مثابه کلاه برداری و خیانت در امانت و سو استفاده از اعتماد سهامداران موسسه می باشد که این مشکل نیز همچنان در دستور کار تیم جدید مدیریتی می باشد.

سوم؛
ایجاد رانت و ویژه خواری برای عده ای از اعضا در دوره مدیریت قبلی ( منظور ثبت سفارش فروش تعدادی از اعضا که با رانت موسسه مطلع شدن و تمامی سهم خود را در مبلغ ۸ هزار تومان از اموال بقیه اعضا نقد کرده اند) و همچنین پرداخت این مبالغ در دوره مدیریت جدید. ( که البته به عنوان افتخار و کار کارستان خود در رزومه چند ماهه خود می دانند. در صورتی که به دلیل اجحاف در حق بقیه اعضا باید تمامی سفارشات فروش را مانند الآن ابطال می زدند نه اینکه تعداد محدودی را با رانت اطلاعاتی منتفع کرده و عده کثیری را مال باخته)

چهارم؛
عدم شفافیت و مشخص نبودن ماهیت و مشروعیت موسسه به این دلیل که اعضا هیچ نقشی در تعیین هیئت مدیره و غیره ندارند و فقط در نقش سیاهی لشگر به آنها می نگرند. متاسفانه این مورد نیز هم اکنون ادامه دارد...
ما خانواده شهدا به عنوان سهامدار عمده از مراجع قضایی درخواست میکنیم . پیگیری شود که چرا این بلا را سر سرمایه ایثارگر آوردند؟ حق فرزندان شهدا که ارزوی یک بار نگاه پدر به دلشان ماند این نبود . 
از جناب آقای رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه خواهش میکنیم هر چه زود تر وقت ملاقات به ما بدهند تا بتوانیم با ایشان صحبت کنیم.

آقا جان ، پدر جان ،  گله داریم از مسئولین بی کفایتی که از برکت خون پدران ما پشت میز نشستند اما حاضر نشدند با ما فرزندان شهدا جلسه بگذارند و صدایمان را بشوندند.
ما فرزندان شهدا دلمان برای انقلاب میسوزد، ما خون عزیز مان را دادیم تا انقلاب بماند .

و در پایان دل نوشته ای از شهید بزرگوار شوشتری 
دیروز از هرچه بود گذشتیم 
و امروز از هرچه بودیم ، گذشتیم
آنجا پشت خاکریز بودیم و اینجا در پناه میز 
دیروز دنبال گمنامی بودیم و امروز تلاش میکنیم ناممان گم نشود ....
جبهه بوی ایمان میداد و اینجا ایمانمان بو میدهد
آنجا روی درب اطاقمان می نوشتیم : 
یا حسین فرماندهی از  آن توست 
اینجا می نویسیم  : 
بدون هماهنگی وارد نشوید. 

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم 
و بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم  
و آزادمان کن تا اسیر نگردیم

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید