ابوالقاسم رئوفیان در گفتگو با خبرنگار «شفافیت» به برداشت های متفاوت سیاسون از فایل صوتی منتشر شده  محمد جواد ظریف واکنش نشان داد و گفت: «برخی از دوستان متاثر از این اقدام دست به قلم شدند و در فضای مجازی مطالبی را نوشته اند. شخصا از عملکرد دولت روحانی ناراضی ام اما این موجب نمی شود که انتشار این فایل را سیاسی تحلیل کنم. باید نگاه منصفانه داشته باشیم قضاوت ها نباید سطحی باشد به هر حال آقای ظریف خدماتی و برجام نیز دستاوردهایی داشته است بعضی افراد به موضوعات نگاه صفر و صد دارند و این نگاه صفر و صدی آفتی است که به جان تحلیلگران سیاسی ما افتاده است.»

*با انتشار فایل صوتی می خواهند افکار عمومی را بهم بریزند

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در ادامه تاکید کرد: «معتقدم در آستانه انتخابات بسیار حساس پیش رو و شرایطی که مذاکرات برجامی در حال رسیدن به یک شیب مناسب است، این اقدام اصلا توجیه منطقی، عقلانی و شرعی ندارد چون افکار عمومی را به هم می ریزد»

به گفته رئوفیان در حال حاضر با چالش مشارکت حداکثری مواجه هستیم و  حال به جای اینکه اقدامات امیدوار کننده ای را رقم بزنیم با انتشار این مطالب و رونمایی از یک فایل صوتی ناقص ممکن است با نتیجه عکس یا مخالف آن چیزی که کامل بیان شده رو به رو شویم و جامعه دچار برداشت نادرستی از این نوع اقدامات ناقص شود.

*با انتشار فایل صوتی به اقدامات صورات گرفته دامن نزنیم

وی افزود:«کسانی که این فایل صوتی را از قبل آماده کرده اند قصدشان این بوده که در چنین موقعیت حساسی منتشر شود و اثرات نا مطلوب بگذارد. حا اگر آنها هم چنین کاری کرده اند ما نباید به این اقدام دامن بزنیم و گروه به گروه این مطالب را منتشر کنیم.  متاسفم از این قبیل اقدامات؛ زیرا در روزی به این قضیه دامن زده می شود که ظریف در نزدیکی فرودگاهی که شهید سلیمانی و شهید ابوالمهندس به شهادت رسیدند برای ادای احترام رفته بود.»

*اقدام برخی از دوستان ناشیانه است

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با بیان اینکه این رفتار ها را ناشی گری سیاسی از سوی برخی از دوستان می دانم اذعان کرد: «بر فرض که همه این فایل همین است چه نتیجه ای می خواهیم بگیریم؟ یا چه هدفی را می خواهیم دنبال کنیم؟ حتی اگر این فایل صوتی هم حق باشد؛ مراد کسانی که آن را در این موقعیت حساس منتشر میکنند یک اراده باطل است.»

وی به واکنش های متفاوت نسبت به این فایل اشاره کرد و گفت: «البته نمی توان درباره صحت و سقم آن قضاوت کرد باید فایل کامل به دست ما برسد تا بتوانیم درباره آن نظر بدهیم. اینکه ما بریده ای از یک مجموعه 7 ساعته را بشنویم و با معجزاتی که این روزها در سانسور کردن گفتگو ها و ویدئوه ها رایج است، کل قضیه را قضاوت کنیم، پسندیده نیست.»

*توصیه به منتقدان ظریف

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان پیشنهاد به منتقدان فایل صوتی منتشر شده تصریح کرد: «توصیه من این است که عزیران ما که البته قصد سویی هم ندارند، یک تحمل، تامل و بررسی بیشتری در این باره داشته باشند و اجازه بدهند فایل کامل منتشر شود. این طور نباشد که بعد از انتشار فایل کامل با یک دست پشت دست دیگر بزنند که ای وای چرا زود قضاوت کردیم و چرا اینگونه یک مجموعه را که حرف و تحلیل ما را می شنوند به انحراف کشیده ایم؟»

وی در توضیح بیشتر به آیه ای از کلام الله مجید در این باره اشاره کرد و گفت:  «این همان مسئله ای است که قرآن بارها به آن اشاره کرده که حواستان باشد نکند فردای قیامت یک عده ای که به جهنم می روند بگویند ما به خاطر اینکه تحت تاثیر حرفهای دیگران قرار گرفته ایم این روزگار به سرمان آمده است.»

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: »من به دولت روحانی بدهکار نیستم اما به شدت طلبکارم چراکه به رغم وعده هایی که داده بود نباید این وضع کشور باشد. روحانی وعده هایی داد که همان موقع هم میدانست عملیاتی نمی شود و اصلا در حوزه اختیارات رئیش جمهور نیست. اما متاسفانه وعده های سرخرمن به مردم داد و شعارهایی که از زمان احمدی نژاد شروع شد را تکرار و بعد هم مردم را امیدوار کرد و مردم به امید رای دادند و بعد هم با عملکرد خود باعث بدبینی مردم شدند.»

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید