به گزارش شفافیت سال گذشته جمعی از فرزندان شاهد نسبت به عملکرد شرکت اندوخته شاهد انتقاداتی را مطرح کردند بارها مشکلات این شرکت را با رئیس بنیاد شهید در میان گذاشته اند اما شواهد و قرائن حاکی از این است که در جهت رفع مشکلات فرزندان شاهد در شرکت اندوخته شاهد تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. 
بدری قنبری در پاسخ به این سوال که آیا چند ماه گذشته فرزندان شاهد در جهت تامین خواسته هایشان دست به تجمع زده اند به خبرنگار «شفافیت» گفت: «ما حدود ۷ ماه گذشته قصد هیچ گونه تجمعی را نداشته ایم. حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه فرزندان شهید در موسسه ذخیره شاهد بلاتکلیف است. آنها بچه های شهدا را تشویق به سرمایه‌گذاری در آن شرکت کردند فرزندان شهدا هم هر کدام سرمایه‌ای تهیه کرده و در موسسه ذخیره شاهد اندوخته کردند و چون بنیاد شهید را پشتیبان این شرکت می دانستیم به آن اعتماد کردیم اما الان این اعتماد از بین رفته چرا کسی کمک نمی کند؟»
عضو و سهامدار موسسه ذخیره شاهد در ادامه گفت: « قبلاً بنیاد شهید مسئول سهام فرزندان شاهد بود چرا الان کوتاهی می‌کند؟ بارها با آقای اوحدی در این باره جلسه داشته ایم. ایشان در ابتدا قصد کمک داشت اما نمی‌دانم چه مسائلی به وجود آمده که برای آخرین بار به من پیام داد و گفت: «نمی توانم در مسائل شرکت ذخیره شاهد دخالت کنم.» آقای شکری هم به هیچ صراطی مستقیم نیست در صورتی که ۷ تا ۸ ماه است که ایشان سر کار آمده اما تا به حال هیچ اقدام مثبتی از او دیده نشده است.»
وی افزود: «موسسه ذخیره شاهد عنوان می کند که آه در بساط ندارد و جوابگوی فرزندان شاهد هم نیست که پول آنها را کجا سرمایه گذاری کرده است؛ اگر این مبالغ جایی سرمایه‌گذاری شده است باید مکان آن را به فرزندان شاهد نشان دهند یا بگویند تا 2 سال دیگر پول شما را برمیگردانیم، اگر هم این پول جایی سرمایه‌گذاری نشده باید مشخص شود که در آن سیستم چه کسی پول فرزندان شاهد را برده است. امام راحل سال ۶۳ این موسسه را به خاطر بچه های شهدا تأسیس کرد به 2 منظور 1- اشتغال فرزند شهید 2- معیشت فرزند شهید آیا بعد از ۳۷ سال این اهداف به ثمر رسیده است؟»
قنبری با بیان این پرسش که ما عضو سهامی عام بودیم چرا این شرکت را وارد سهامی خاص کردند و طبق چه وکالتی این اقدام را انجام دادند؟ به شفافیت گفت: « از سال ۸۴ شرکت شاهد به یک شرکت خصوصی تبدیل شد از ابتدا هم عملکرد خوبی نداشت. شرکت ذخیره شاهد در سال ۱۰۰ هزار تومان یا ۵۰ هزار تومان سود سهام را به فرزندان شاهد می داد الان هم طبق کدام قانون برای همسر شهید سهم خریده اند و از هر همسرشهید ۵ میلیون تومان گرفته‌اند و ماهانه ۵۰۰ هزار تومان از همسر شهید برداشت می کنند هر سهمی را ۲ هزار و ۲۰۰ تومان برای همسر شهید خریده اند اما الان هر سهم همسر شهید ۱۷۰۰ تومان شده است این پول که از حقوق همسر شهید برمی‌دارند کجا رفته است؟ در حق فرزندان شاهد خیانت شده و ما خسارت می‌خواهیم زیرا ما از ابتدا در بورس سرمایه‌گذاری نکرده بودیم ما در موسسه ذخیره شاهد سرمایه گذاری کرده بودیم چون سهامی عام بود و آنها به دلخواه خودشان بدون اینکه از خانواده شاهد نظرخواهی کنند، شرکت شاهد را به شرکت سهامی خاص تبدیل کرده‌اند پس این خلاف قانون است.»
وی با بیان اینکه تخلف دیگری هم کرده‌اند مبنی بر اینکه سایت را به روی فرزند شاهد بسته اند اذعان کرد: «چرا به فرزند شهید می گویند روزی ۱۰ هزار سهم بیشتر نمی توانی بفروشی؟ چرا سهم ما از ۸ هزار تومان به هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است باید مشخص شود چه کسانی سهم را به ۸ هزار تومان رساندند با این اقدام آنها کل زندگی فرزندان شاهد به هم ریخته است ما به هیچ عنوان قصد تجمع نداریم. مگر در این شرایط بحرانی می‌خواهیم دل آقا را خون کنیم؟ اینها می خواهند به ضد انقلاب کمک کنند. این افراد قصد دارند به آسیاب دشمن آب بریزند و به فرزندان شاهد وصله بچسبانند به چه حقی از حراست بنیاد شهید با فرزندان شاهد تماس می‌گیرند و آنها را تهدید می‌کنند؟»
قنبری در پاسخ به این سوال که آیا شخص شما از سوی ارگانی تهدید شده است اذعان کرد: «حراست بنیاد شهید آقای یوسفی با من شخصاً تماس گرفت و من را تهدید کرد و گفتند هیچ صحبت و تجمعی نباید داشته باشید من هم در جواب گفتم مدرک و سندی بیاورید که می‌خواهم تجمع راه بی اندازم. از سوی دیگر اطلاعات سپاه و حراست بنیاد شهید کرمانشاه نیز با من تماس گرفتند اما مدرکی بیاورند که من قصد ایجاد تجمع داشته ام. 7 ماه است از کرمانشاه به تهران رفت و آمد دارم اما هنوز هیچ جوابی نگرفته ام. ما بابت انقلاب و نظام خون داده ایم و به هیچ عنوان هم قصد تجمع نداریم و می‌خواستیم خیلی دوستانه این قضیه را حل و فصل کنیم.»
عضو و سهامدار موسسه ذخیره شاهد افزود: «در حال حاضر به این نتیجه رسیده ایم تنها کسی که می‌تواند به فرزندان شاهد کمک کند قوه قضائیه است ما از آقای رئیسی تقاضا داریم حتماً به موضوع موسسه ذخیره شاهد ورود پیدا کند. از بیت رهبری هم می‌خواهیم برای شرکت ذخیره شاهد بازرس بفرستد. در این 37 سال موسسه دارایی های بسیاری داشته است باید عملکرد شرکت در این سال‌ها مشخص شود. باید تحقیق و تفحص صورت بگیرد که چرا و به چه دلیل در این ۳۷ سال تجدید ارزیابی نشده است چرا دارایی های خانواده شهدا را از خودشان پنهان می‌کنند؟»
وی در ادامه به سفر رئیس قوه قضاییه به کرمانشاه اشاره کرد و گفت: «آقای رئیسی به کرمانشاه آمد و من یک شکایت نامه را به ایشان تحویل دادم اما هنوز جوابی نگرفته‌ام به مجلس نامه دادم شکایت نوشتم ولی متاسفانه از مجلس با من تماس گرفتند که خانم قنبری مجدد به مجلس بیا و شکایت خود را بنویس شکایت شما را از مجلس برده‌اند. من و چند نفر از فرزندان شاهد در بیت رهبری هم شکایت نوشته‌ایم. دو هفته پیش در جلسه ای آقای دکتر اسفندیار به من گفتند: «خانم قنبری شکایت شما از بیت رهبری هم آمده بیرون زیر دست من است.» سوال من این است که این ها چه قدرتی دارند که نامه فرزندان شاهد را از بیت رهبری به شرکت خودشان ارجاع می‌دهند چرا بیت رهبری به داد فرزندان شاهد نمی رسد؟ این افراد خیلی قدرت دارند و دست ما به جایی نمی‌رسد.»
قنبری تصریح کرد: «اگر ۷ ماه پیش شکایت خود را فقط به قوه قضاییه برده بودیم شاید الان بیشتر نتیجه گرفته بودیم. ما شهید ندادیم که عده ای در اینجا بنشینند و حقوق های نجومی بگیرند و زندگی خانواده شهدا را ببرند. آخرین بار آقای شکری به من گفت: «شما وارد بورس شدید که الان هم نمی‌شود کاری کرد.» من هم گفتم چطور می توانید بگویید که ما وارد بورس شده ایم یعنی شما فرزندان شاهد را وارد قمارخانه کرده اید؟ حداقل حرمت نام شاهد را نگه دارید. این افراد می توانند به راحتی حق فرزندان شهدا را بدهند اما این کار را نمی کنند چون می‌خواهند مقابل نظام بایستند.»
این فرزند شاهد در ادامه به شفافیت گفت: «از آقای رئیسی می‌خواهیم چون یک انقلابی هستند به بچه‌های شاهد هم کمک کنند. باید به داد فرزندان شاهد برسند. باید تجدید ارزیابی شود ما در آن زمان طفل صغیر بودیم و نماینده ولی فقیه در شرکت شاهد وکیل ما شد اما حالا فرزندان شاهد همه نوه دارند دیگر وکیل نمی‌خواهند ما باید خودمان روی سهام مان نظارت داشته باشیم چرا الان باید عده‌ای حقوقهای نجومی بگیرند. یک نفر در شرکت ذخیره شاهد رئیس شده و ۱۰ نفر دیگر را به همراه خود آورده است و حقوق های نجومی می‌گیرند به ما می‌گویند این شرکت دیگر درآمد ندارد و یک زمین سوخته است که به ما رسیده پس اگر این طور است که چطور حقوقهای نجومی می گیرید و استعفا نمی دهید؟»
وی خاطر نشان کرد: «درخواست ما این است که بیت رهبری بازرس بفرستد و این ۳۷ سال را تحقیق و تفحص کند. مسئولان بنیاد شهید خودشان اذعان دارند که تخلفاتی صورت گرفته و می دانیم که حق فرزندان شاهد پایمال شده اما می گویند کار ما نبوده، ما جدید آمده ایم، قبلی‌ها تخلف کرده اند. اگر که قبلی‌ها تخلف کرده اند پس چرا کسی کاری نمی کند؟ چرا این افراد تا الان دادگاهی نشده‌اند که ما بدانیم کسی که آنجا نشسته از حق فرزند شهید دفاع می کند. این افراد به کجا وصل هستند؟»
قنبری در پایان سخنانش تاکید کرد: «ما برای این نظام جان داده ایم اما در حال حاضر می خواهند فرزندان شاهد در مقابل نظام نشان دهند. شهید «جهان آرا» چندین روز مقاومت کرد برای خرمشهر تا یک وجب خاک خرمشهر به دست بعثی ها نیافتد حالا کسانی مثل این افراد اینگونه رفتار می‌کنند. باید بگویم به ما خیانت نشده چون ما زنده ایم و می توانیم از حق خود دفاع کنیم اما در حال حاضر به شهدا خیانت شده است. بنیاد شهید خانه دوم فرزندان شاهد بود اما ما نتوانستیم مشکلات خود را در این خانه دوم حل کنیم.»
 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید