به گزارش شفافیت به نقل از ایسنا علی حیدری اظهار کرد: شعار "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" با توجه به موقعیت و شرایط خاص کشور به طور هوشمندانه از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شده و همه کشور باید برای حفظ تولید داخلی و برداشتن موانع از بخشهای تولیدی بسیج شوند.

وی ادامه داد: پشتیبانی از خرید کالای ایرانی به منزله حفظ اشتغال نیروهای کار و تداوم فعالیت کارخانه ها و بنگاههای اقتصادی است. اگر از تولید حمایت نکنیم و به واردات بی رویه روی بیاوریم، واحدهای تولیدی از گردونه اقتصاد خارج می شوند و امنیت شغلی کارگران به خطر می افتد.

این فعال کارگری تصریح کرد: در شرایطی که با فشارهای بیرونی و تحریم روبه رو هستیم و کارخانه ها در تامین مواد اولیه دچار مشکل هستند حداقل باید قوانین و مقررات داخل را به گونه ای وضع و تسهیل کنیم تا به جای آنکه مانعی سر راه تولید باشد، تولیدکنندگان را به ادامه فعالیت امیدوار کند.

حیدری در عین حال بر لزوم بهبود کیفیت محصولات تولید داخل تاکید کرد و گفت: اگر مصرف کننده اطمینان پیدا کند کالایی که می خرد از کیفیت خوب و بالایی برخوردار است به جای خریدن کالای خارجی یا وارداتی، جنس ایرانی می خرد بنابر این تولیدکنندگان باید کالای مرغوب و با کیفیت که قابل رقابت با بازار باشد تولید کنند تا مردم هم به خرید جنس ایرانی تشویق شوند.

وی همچنین بر لزوم مقابله با قاچاق و واردات کالای مشابه به کشور تاکید و اظهار کرد: وقتی در داخل کشور توان تولید کالایی را داریم نباید اجازه واردات بدهیم؛ لذا انتظار داریم همچنان که گمرک در سالهای اخیر جلوی واردات کالاهای مشابه تولید داخل را گرفته امسال هم این کالاها را شناسایی کند و اجازه واردات به آنها ندهد.

این فعال کارگری در پایان با بیان اینکه پشتیانی از تولید و مانع زدایی از آن تنها وظیفه دولت یا مصرف کننده نیست، اظهار کرد: مجموعه دولت، مجلس و قوه قضاییه، تشکلها، اصناف، مردم و مسئولان باید با همراهی و همدلی و عزمی جدی در جهت تحقق عملی شعار امسال بکوشند و با اتخاذ سیاستهای مناسب در حمایت از بنگاههای اقتصادی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها و ریزش نیروهای کار، موجبات تقویت توان داخل، حفظ اشتغال کارگران، رونق تولید و بازار کار را فراهم کنند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید