به گزارش ایسنا، شمخانی در این دیدار با اشاره به سطح و کیفیت مناسب روابط دو کشور در حوزه های مختلف اظهارداشت: لازم است با رفع موانع موجود، سطح همکاری های تجاری و بازرگانی و همچنین فعالیتهای مشترک در زمینه اجرای پروژه های زیر ساختی، متناسب با تعاملات سیاسی دو کشور ارتقاء یابد.

 دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: در چارچوب راهبرد دیپلماسی همسایگی که در دولت جناب آقای رییسی پیگیری می شود، توسعه همکاری های همه جانبه با کشورهای همسایه اولویت اصلی ایران در روابط خارجی بوده و ما قائل به هیچگونه محدودیتی در این زمینه نیستیم.
وی با قدردانی از تلاش موثر امیر قطر و دولت این کشور و همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیشبرد پرونده های منطقه ای و بین المللی افزود: روابط برادرانه و سازنده تهران و دوحه می تواند به عنوان الگویی قابل تعمیم در مناسبات با سایر کشورهای منطقه مورد استفاده قرار گیرد.
شمخانی در پایان گفت: برخی کشورهای فرامنطقه ای با سوء استفاده از رخدادهای مشکوک بدنبال ایجاد سوءتفاهم در روابط میان ایران و قطر هستند که لازم است دو کشور با هوشیاری کامل با این روند مقابله کنند.

محمد بن عبدالعزیز الخلیفی وزیر مشاور در امور خارجی قطر نیز در ابتدای این ملاقات با ابراز خرسندی نسبت به توافق ایران و عربستان سعودی برای عادی سازی روابط، این اقدام را گامی مهم در افزایش ثبات و امنیت در منطقه عنوان کرد.
وی با بیان اینکه توسعه مناسبات همه جانبه با ایران در ردیف اولویتهای سیاست خارجی قطر است، تاکید کرد: افزایش حجم همکاری های تجاری و تسریع در اجرای پروژه های زیر ساختی از اصلی ترین محورهایی است که باید با تلاش مشترک دو کشور به موتور محرکه مراودات اقتصادی تهران - دوحه تبدیل شود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید