حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تظاهرات اخیر علیه نتانیاهو در اراضی اشغالی با بیان اینکه شرایط در اراضی اشغالی "ناپایدار" است گفت: پس از پنج دور انتخابات زودهنگام کابینه نتانیاهو در حالی شکل گرفت که یک ائتلاف شکننده بین نتانیاهو و سایر احزاب دست راستی و افراطی ایجاد شد اما از همان ابتدا مشخص بود، افراد افراطی با مخالفت برخی جریان‌های میانه‌رو و چپ رژیم صهیونیستی مواجه می‌شوند، ضمن اینکه جامعه جهانی، آمریکا و اروپا آماده پذیرش این کابینه افراطی که خواهان اخراج فلسطینیان از این اراضی است نبودند.

وی ادامه داد: در مخالفت با اقدامات و تحرکات افراطی برخی افراد در کابینه نتانیاهو، برخی احزاب چپ و میانه تظاهراتی را ترتیب دادند که شاهد آن بودیم. ورود چهره‌های افراطی به کابینه و توهین آنها به نمازگزاران هزینه سنگینی برای رژیم صهیونیستی به همراه داشت و خیزش مردمی در این سرزمین علیه کابینه شکل گرفت.

این کارشناس مسایل بین‌الملل با اشاره به ائتلافی بودن کابینه نتانیاهو تصریح کرد: حزب لیکود ناچار شده با سایر احزاب ائتلاف کند، اما این ائتلاف همان‌طور که بارها گفته‌ام شکننده است و به نظر می رسد برای نخستین بار احزاب چپ و میانه توانستند یهودیان را علیه کابینه تحریک کنند و تظاهراتی را شکل دهند. معتقدم تظاهرات و اعتراضات به اقدامات و رفتارهای افراطی شخصیت‌های تندرو و کابینه ادامه خواهد داشت و در صورت ادامه این روند کابینه نتانیاهو محکوم به سقوط و فروپاشی است. در حال حاضر اوضاع داخلی اراضی اشغالی و حاکمیتی این رژیم آشفته است و نتانیاهو به زودی ناچار خواهد شد از قدرت کناره‌گیری کند.

هانی‌زاده گفت: برآیند گزارش‌ها نشان می‌دهد بیش از ۶۰ درصد از یهودیان ساکن اراضی اشغالی دنبال این هستند که فضای مسالمت آمیز بر اراضی اشغالی حاکم باشد و تمایلی به حضور چهره‌های افراطی که هزینه سنگین به لحاظ رفتاری و سرکوب مردم فلسطین ایجاد می‌کنند، ندارند. از طرفی به نظر می رسد آمریکا و حزب دموکرات خیلی موافق شکل گیری کابینه ائتلافی فعلی نبودند از این رو باید گفت که بخشی از تحرکات داخلی در اراضی اشغالی بی تاثیر با نگاه رهبران آمریکا و اروپا نیست. برخی از احزاب آمریکا و شخصیت‌های آمریکایی موافق حاکمیت افراطی در اراضی اشغالی نیستند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید