بیژن نوباوه وطن در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بیانیه ضدایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اظهار کرد: بیانیه شورای حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی ایران فاقد ارزش حقوقی است و جنبه سیاسی دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: واقعیت این است که بیانیه‌های شورای حقوق بشر و به طور کل مجمع عمومی سازمان ملل از نظر حقوقی الزام‌آور نیست و فقط جنبه سیاسی آن برجسته است.

نوباوه‌وطن عنوان کرد: نکته قابل توجه این جا است که مدعیان حقوق بشر در سازمان ملل متحد خود دارای پرونده سیاهی در این حوزه هستند و تاریخ این کشورها پر از موارد مختلف زیر پا گذاشتن حقوق انسان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال کشور آلمان که مدعی حقوق بشر در ایران شده باید پاسخ دهد که چرا سلاح شیمیایی در اختیار صدام قرار داده تا مردم سردشت حلبچه را بمباران کند.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی ادامه داد: علاوه بر این کشور آلمان باید درباره کوره‌های آدم‌سوزی توضیح دهد و بگوید که آیا این مسئله درست است یا خیر و اگر درست است چرا این کار را انجام داده واقعیت این است که کشور آلمان محکوم به جنایت جنگی در تاریخ است و باید در این باره به افکار عمومی جهان پاسخ دهد.

ناباوه‌وطن اظهار داشت: کشوری مثل آلمان با این سابقه سیاه تاریخی در بحث رعایت حقوق بشر نمی‌تواند مدعی حقوق انسان‌ها در دیگر کشورها باشد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید