مرکز پخش رژیم صهیونیستی چهارشنبه اعلام کرد که شرکت هواپیمایی "ال‌آل" این رژیم موافقت رسمی مقامات سعودی را برای انجام پروازهایش در آسمان عربستان به دست آورده و این موافقت از روز چهارشنبه وارد فاز اجرایی شده است.

مرکز یاد شده گزارش داد، این موافقت خبر خوشایندی برای گردشگران اسرائیلی است که در سفر به مقصد کشورهای واقع در شرق دور و یا از مبدأ آنها هستند، زیرا این مساله به کاهش مدت پروازها از اراضی اشغالی به سمت جنوب و شرق کمک می‌کند.

همچنین این مرکز اعلام کرد که شرکت "ال‌آل" در انتظار دریافت مجوزی از عمان برای آغاز پروازهای خود است.

به تازگی شرکت هواپیمایی سیشل نیز از اخذ موافقت رسمی مسؤولان هواپیمایی کشوری عربستان با پرواز بر فراز آسمان این کشور در خط پروازی تل‌آویو-ماهیه در جمهوری سیشل خبر داد.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان پس از نشست جده که ۱۶ ژوئیه گذشته با حضور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برگزار شد، تاکید کرد که "باز شدن آسمان عربستان به روی هواپیماهای اسرائیلی مسیر را برای هیچ گام احتمالی به سوی آغاز روابط با اسرائیل هموار نمی‌کند".

شرکت هواپیمایی مدنی عربستان یک روز مانده به نشست جده از باز شدن حریم هوایی این کشور برای تمامی پروازهای مسافربری خبر داد که شروط این شرکت برای عبور از آسمان عربستان را رعایت می‌کنند.

چند روز قبل از آن نیز مرکز پخش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که چند روز مانده به آغاز سفر بایدن به منطقه، یک فروند هواپیمای شخصی اسرائیلی در ریاض به زمین نشست.

این مرکز گزارش داد، هواپیمای شخصی اسرائیلی که در گذشته مورد استفاده موساد بود، به نظر می‌رسد برای فراهم کردن مقدمات سفر بایدن به منطقه، در ریاض، پایتخت عربستان به زمین نشست.

رئیس جمهور آمریکا نیز از تصمیم عربستان برای باز کردن حریم هوایی‌ خود به روی تمامی پروازهای مسافربری که شروط عبور از آسمان عربستان را رعایت می‌کنند، استقبال کرد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید