سردار تقی مهری دراین‌باره گفت: با توجه به در پیش بودن کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ ضروری است مشمولانی ذکوری که در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند، توجه ویژه به مقررات خدمت وظیفه عمومی داشته باشند، غیبت سربازی مانع پذیرش قبول شدگان آزمون سراسری در دانشگاه ها و موسسات آموزشی است.

وی گفت: شرکت مشمولان در آزمون‌های سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی دلیل بر مجوز ادامه تحصیل نیست و مشمولان غایب حتی در صورت قبولی، مجاز به ثبت نام نبوده و مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند.

مهری ادامه داد: مشمولان مقاطع تحصیلی دانشگاهی و دوره متوسطه که در سال مشمولیت و در خرداد، تیرو شهریور ماه سال ۱۴۰۰ فارغ التحصیل شده‌اند تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۱،   مهلت معرفی دارند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا اظهارکرد: این تسهیلات فقط شامل مشمولانی می‌شود که در  سال مشمولیت یعنی سال تولد بعلاوه + ۱۸ فارغ التحصیل شده‌اند. مشمولانی که قبل از سن مشمولیت و در سن ۱۷ سالگی یعنی سال تولد+۱۷ یا قبل از آن در مقطع دیپلم یا پیش دانشگاهی فارغ التحصیل می‌شوند براساس قانون خدمت وظیفه عمومی پس از رسیدن به ۱۸ سالگی تمام، شش ماه مهلت معرفی دارند.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی افزود: این مشمولان باید قبل از اتمام مهلت معرفی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+۱۰ برای ثبت درخواست خود اقدام کنند.

آیا امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود دارد؟

مهری همچنین با بیان اینکه امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد؛ گفت: سربازان وظیفه غیر غایب در صورت قبولی  و احراز شرایط لازم می‌توانند برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی و بالاتر از خدمت ترخیص و در دانشگاه ثبت نام کنند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید