مهدی چمران امروز در ابتدای جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز هفتم تیر ماه مصادف است با حادثه جانگداز شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی که با انزجاری که توسط  منافقین انجام شد به شهادت رسیدند. حادثه بزرگی که تعدادی از وزرا و بزرگان کشور هم در بخش علمی و هم در بخش اجرایی همچون معاونین وزرا، به شهادت رسیدند و ضربه بزرگی به نظام و انقلاب وارد شد.

وی افزود: در آن ایام حتی تعدادی از نمایندگان مجلس برای اینکه مجلس از حد نصاب نیافتد با برانکارد در جلسه حاضر شدند و تصمیمات امام باعث شد تبعات این حادثه از سر مردم عبور کند هر چند بهشتی که یک ملت بود و شخصیتی بی نظیر، در این حادثه از ملت ایران گرفته شد، لذا سالروز شهادت این مرد بزرگ را تسلیت می گوییم. هفته قوه قضاییه نیز در همین ایام است که این هفته را نیز تبریک می گوییم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به هشتم تیر ماه روز مبارزه با سلاح های شیمیایی اشاره کرد و افزود: خوب است که روزی به این نام وجود دارد اما در طول جنگ تحمیلی دیدیم این فقط یک حرف بود؛ بارها صدام از این سلاح‌ها استفاده کرد، در طول جنگ با اینکه ایران می‌توانست از این سلاح‌ها استفاده کند اما هیچ‌گاه استفاده نکرد. 

وی ادامه داد: ۹ تیر ماه نیز روز شهادت امام محمدتقی(ع) است که این شهادت را تسلیت می‌گویم و امیدواریم از مراسماتی که در این روز برگزار می شود همگی بهره لازم را ببریم.

به گفته چمران، ۱۰ تیر ماه نیز مصادف است با روز صنعت و معدن که در کشور ما از اهمیت و ارزش بسزایی برخوردار است به ویژه در مورد معدن که باید بیشتر کار کنیم و از این نعمت نه به عنوان خام فروشی، بلکه به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. البته وزارت صنعت و تجارت هم ظاهرا دوباره مقرر شده تقسیم شوند و به صورت جداگانه کار خود را ادامه  دهند.

چمران در بخش دیگری از صحبت های خود به ۱۰ تیر ماه سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و روز ازدواج اشاره کرد و افزود: باید سن ازدواج پایین بیاید البته اگر شرایط اقتصادی و گرانی ها اجازه دهد جوانان بتوانند ازدواج کنند. بی‌تردید این یک امر الهی است و امیدواریم جوانان با ساده زیستی بتوا نند این امر را محقق کنند و سیاست های دولت هم به گونه ای باشد که امر ازدواج جوانان آسان شود.

وی تاکید کرد: تیم ملی تکواندو بانوان نیز شب گذشته در آسیا مقام اول را به دست آورد. جایگاه بالایی که توسط بانوان ما کسب شد ، این در شرایطی است که غرب تلاش می‌کند بانوان ما را تحقیر کند؛ اما با همین شرایط می بینیم بانوان ما می‌توانند جایگاه‌های بالایی را به دست بیاورند . امیدواریم در آینده شاهد کسب مدال‌ها و جایگاه‌های بیشتری از بانوان ورزشکار ایرانی باشیم. متاسفانه مدام غرب در جهت تحقیر بانوان ما حرکت می‌کنند اما می‌بینیم به دور از برهنگی و بی‌حیایی هم می‌توان به جایگاه‌های بالا دست پیدا کرد.

لزوم افزایش سرعت استانداردسازی آسانسورهای مترو

مهدی چمران در حاشیه جلسه نیز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه موضوع آسانسور ایستگاه‌های مترو دنبال خواهد شد گفت: تکنولوژی و استانداردها مدام تغییر می‌کنند، درست مانند ساختمان‌هایی که با استانداردهای سابق ساخته می‌شود و باید به‌روز شوند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان این به‌روزرسانی را سریعاً انجام داد ، افزود: آسانسورها با استاندارد روز خریداری شده و ممکن است در حال حاضر به‌روز نباشند. استانداردسازی به‌روز به این سرعت عملی نیست و اگر نیاز به قطعات هست باید این قطعات فراهم و اضافه شود که زمان‌بر است. قبول داریم باید سریع انجام شود اما هنوز نتیجه دقیقی در این باره اعلام نشده است. بی تردید نظارت بر مترو تخصصی است. این نظارت انجام و گزارشات ارائه می‌شود اما سازمان استاندارد نیز شاخص‌های ویژه خود را دارد. 

چمران درباره موضوع پوشانده شدن کانال عباس‌آباد شهر ری نیز گفت: تعهد از سوی آب و فاضلاب اعلام شده بود که این کانال پوشانده شود و تذکرات از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز داده شد اما متأسفانه عملیاتی نشده است. در خصوص اینکه این اقدام چرا هنوز انجام نشده و تاخیر آن چه علتی داشت، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تقاضای برگزاری جلسه داشته که موضوع بررسی شود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید