اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در گفت‌وگو با خبرگزاری دویچه‌وله گفت، اتحادیه اروپا و آمریکا با تشویق کشورها به افزایش تولید نفت و گاز، در حال رهبری یک طرح ابتکاری برای کاهش قیمت نفت در جهان هستند.

این اظهارات در نخستین سفر رسمی اولاف شولتس به آفریقا اتفاق افتاد، جایی که او به بحث درباره تاثیرات گسترده جنگ اوکراین با رهبران آفریقایی پرداخت.

«روس‌ها همین حالا هم از جنگ رنج می‌برند»

صدراعظم آلمان از تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای آغاز یک «جنگ بسیار بی‌رحمانه» در اوکراین شدیداً انتقاد کرده و آن را یک «رویکرد استعماری» خواند.

شولتس در گفت‌وگوی مستقیم با پوتین گفت، این جنگ «هرگز نتیجه خوبی برای روسیه نخواهد داشت». او همچنین افزود که تحریم‌های بین‌المللی به توسعه اقتصاد روسیه ضربه سختی وارد کرده و اثرات ماندگاری برجای خواهند گذاشت.

وی افزود: برنامه‌های توسعه اقتصادی روسیه چندین دهه به عقب بازخواهد گشت؛ آن‌ها ضربه خواهند خورد و همین حالا هم آسیب دیده‌اند. (پوتین) ‌برای خروج  از این وضعیت باید جنگ را متوقف کند.

«آلمان می‌خواهد عرضه جهانی سوخت را افزایش دهد»

با جنگ اوکراین و تحریم‌ها علیه صادرات انرژی روسیه که منجر به افزایش جهانی قیمت سوخت شده است، اولاف شولتس تایید کرد که آمریکا و اتحادیه اروپا در حال همکاری برای کاهش این هزینه هستند.

این رهبر آلمانی گفت که وضعیت قیمت سوخت بسیار دشوار است و افزود «واضح است که کاهش این قیمت‌ها در سطح جهانی با تخصیص یارانه امکان‌پذیر نیست» اما تصریح کرد: «باید عرضه سوخت را افزایش دهیم».

وی افزود: اکنون با همه کشورهایی که در حال کشف نفت و گاز هستند مباحثه کرده و تلاش می‌کنیم تا آن‌ها را متقاعد کنیم که ظرفیت‌های خود را افزایش دهند، این به بازار جهانی کمک‌ خواهد کرد.

«برلین باید «به شدت» بر روی روابط دیپلماتیک با آفریقا کار کند»

شولتس گفت که روسیه باید به این جنگ پایان بخشد، نه تنها برای امنیت اروپا، بلکه به خاطر امنیت جهانی.

وی افزود: پیداست که بسیاری از کشورها از این جنگ و از تهاجم روسیه رنج می‌برند و به این دلیل است که ما مصمم هستیم تا به این کشورهای در رنج، کمک کنیم.

شولتس افزود که کشورهای اروپایی به صورت ویژه مسئولیت بهبود روابط و حمایت از کشورهای مستعمره سابق را دارند.

او گفت: آلمان و همه کشورهای دارای سابقه استعماری باید صادق بوده و اذعان کننند که این گذشته بخشی از تاریخ آن‌هاست و این مسئولیت را دارند تا روابط بهتری با این کشورها (از جمله آفریقا) بسازند.

به گفته این رهبر آلمانی، پرداختن به گذشته استعماری و تلاش برای افزایش همکاری‌ها «پایه و اساس جهانی چندجانبه است» که از «کشورهایی تشکیل شده که برای دستیابی به آینده‌ای بهتر، همکاری می‌کنند».

صدراعظم آلمان در انتها گفت: آفریقا همسایه اروپاست و ضروری است که ما برای دستیابی به روابط حسنه با این کشورها تلاش کنیم.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید