امیررضا رجبی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای تولیدی خراسان رضوی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: از حدود چهار ماه  قبل موضوع درج قیمت تولیدکننده بر کالاها آغاز شده است. همچنین موضوع درج قیمت مصرف‌کننده از ابتدای اردیبهشت ماه در حال انجام است. همکاران ما در سازمان از ۹۰ درصد از واحدهای تولیدی خراسان رضوی بازدید داشته‌اند. با توجه به اینکه از هفته گذشته کمی فضای بازار متفاوت شده و قیمت‌های جدید اقلام اعلام شده است، حدود ۸۰ درصد کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی استان در زمینه بازرسی‌ها فعال شده‌اند.

ظرفیت بازرسی‌ها در خراسان رضوی تا ۴ برابر افزایش یافت است

وی افزود: هم‌اکنون ظرفیت بازرسی‌ها در استان تا چهار برابر افزایش یافته و روزانه در مشهد به طور متوسط ۸۰ تیم به بازرسی می‌پردازند. در سطح خراسان رضوی روزانه به طور میانگین بالغ بر ۲۵۰۰ بازرسی از واحدهای تولید، توزیع و عرضه انجام و ۴۰۰ تا ۵۰۰ گزارش تخلف از این واحدها ثبت می‌شود که این پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی ارسال می‌گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر تقریبا اکثر واحدهای تولیدی استان به درج قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده پرداخته است. طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها نیز به اجرای درج قیمت روی کالاها کمک کرده است.

رجبی در خصوص درج قیمت بر محصولات توسط واحدهای تولیدی تصریح کرد: کالاهای متفاوتی در استان مشمول درج قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده شده است. در حال حاضر این کالاها به تفکیک در حدود ۸۰۰ قلم دسته‌بندی می‌شود و مجموع ریز کالاهایی که باید بر آن‌ نظارت انجام شود، حدود ۴۰۰۰ عنوان است.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از ۹۵۰ کارخانه فعال در استان از چهار ماه گذشته تا کنون بازرسی‌ها به صورت مشخص صورت گرفته و به تناسب هر کدام حداقل یک بار بازرسی شده است. در این مدت مقید به این بوده‌ایم که با کارخانه‌ها به صورت ارشادی برخورد شود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید