دومین رویداد سالیانه کسب و کار ایران با عنوان مدوسامیت در راستای شناسایی و معرفی بسترها و فرصت‌های فناورانه پیش‌رو و با هدف تبادل اطلاعات جدید، شبکه سازی، تقویت بازار داخلی، افزایش آگاهی مشتریان، شناخت و معرفی ایده‌های خلاق صنعت مد در دو بخش مدوتاک و مدودیزاین، در سالن همایش‌های کوه نور هتل پارسیان اوین، با حضور بیش از 20 برند مختلف و متفاوت فعال در حوزۀ کسب و کار برگزار شد. در بخش مدوتاک که شامل اشتراک‌گذاری ایده‌ها، طرح تجربیات و تعیین مسیر دستیابی به موفقیت در صنعت مد است، با حضور جمعی از طراحان و صاحبان کسب و کار موفق ایرانی در ارتباط با نقش و تأثیر تکنولوژی‌های نوین از جمله متاورس، بلاک چین و ان اف تی بر صنعت مد گفت و گو شد. در بخش مدودیزاین با تمرکز بر جنبه‌های تجاری‌سازی مد، فرصتی مناسب جهت معرفی آخرین طر‌حها و دستاوردهای طراحان و ایده‌پردازان که ویژگی‌های مبتکرانه و کاربردی و امکان تولید انبوه و تجاری‌سازی محصول را دارند، فراهم آمد. دومین رویداد مدوسامیت، پیوستن به جامعه نوآور و متفکر اکوسیستم مد و پوشاک، بررسی تکنولوژی‌های جدید و تأثیر آن در صنعت مد، مبادله اطلاعات و شکل‌گیری ارتباطات کاری و تجاری، افزایش آگاهی مشتریان از مفهوم برند، به اشتراک گذاشتن ایده‌های خلاقانه و تشویق به منظور انجام تحقیقات پیش‌برنده در عرصه مد و لباس، از جمله اهداف برگزاری این رویداد بوده است. آن چه پیشکش حضور می‌شود، بخشی از سخنان صاحبان برند در این همایش است.

صحنۀ جدید کسب و کار بازیگران جدید می‌خواهد

مهدی معصومی، برگزار کنندۀ رویداد «مدوسامیت»، به تغییرات در شرایط کرونا و پساکرونا اشاره کرد. بستر ارائه محصولات به صورت آنلاین، در این دوران به شدت گسترش یافته است. وی اشاره کرد: در دو سال اخیر شرکت‌های بسیار زیادی مانند دیجی کالا توانستند با شیوع بیماری کرونا، شیوه‌های کار خود را تغییر دهند و به سوددهی بیشتری برسند. وی در ادامه، با بیان این که بسیاری از برندها در شرایط جدید، بستر فروشگاهی خویش را تغییر دادند، افزود: در دوران آنلاین مردم حس حضور را از دست دادند و عرضه کنندگان محصول، در دوران کرونا توانستند کسب و کار خود  را در بستر آنلاین رونق دهند و در عین حال نباید فراموش کرد که فضای جدید، بازیگران جدیدی می‌خواهد.

این برگزار کنندۀ رویداد کسب و کار، با بیان این که سال ۲۰۲۲ می‌تواند عرصۀ جدیدی برای کسانی که می‌خواهند خود را در حوزۀ بیزنس به نمایش بگذارند، ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که بیزنس‌ها به سمت کانال ارتباطی جدید و فروش آنلاین پیش می‌روند و این در حالی است که پیش‌تر این تجربه به ثبت رسیده بود.

چیزی درون ماست که هنوز به آن دست نیافته‌ایم

مدیر و مؤسس برند «آرکیو فشن»، با اذعان به این امر که زبان، ویروسی از بیرون دنیای ماست، خاطر نشان کرد: با زبان، سیستم عامل انسان هک شده است و مثلاً کسانی که جن زده می‌شوند و یا به آن‌ها وحی می‌شود، شروع به حرف زدن می‌کنند و این امر، عمدتاً در مذاهب بروز پیدا می‌شود و می‌توان گفت که این زبان، نزدیک ترین بخش به زبان سخت افزار ماست.

صدرا شریعتمداری، مؤسس برند «آرکیو فشن» در دومین رویداد سالانۀ مدوسامیت، با اشاره به این نکته که ذهن انسان ساختار فیزیکی ذاتی ظرفیت شناسایی، تشخیص و یادگیری زبان را دارد، گفت: این ظرفیت از زمانی که ما به دنیا آمده ایم، همراه ماست.

وی با اشاره به این مفهوم که اگر از اول ابتدایی این عقل وجود داشت که این مفاهیم را به ما یاد می‌دادند، یا امروز اینجا نبودیم و یا به گونه‌ای دیگر حضور داشتیم، تأکید کرد: چیزی درون ما وجود دارد به نام نفس و یا درون نا مکشوف بشر که ما هنوز به آن دست پیدا نکرده‌ایم که می‌گوید نگاه بشر به آینده، نگاهی امیدوارانه است و این نگاه در حال تکمیل است.

کارآفرینی، درست‌ترین اتفاق برای جمع‌آوری ثروت است

سیاوش صوفی‌نژاد، مؤسس برند «ویلا صوفیا» در این رویداد با بیان این که هرگز به ما نگفته اند که چه چیزی پشتوانۀ پول است، گفت: اگر همۀ ما نصف دلارهایی را که در دنیا هست جمع کنیم و به آمریکا برویم و بگوئیم به جای آن با ما طلا بدهد، آمریکا ورشکسته می‌شود و همین امر نکتۀ بسیار مهمی است که باید به آن فکر کنیم.

صوفی‌نژاد با بیان این که کارآفرینی کردن، اتفاق درستی برای جمع‌آوری ثروت است، ادامه داد: جریان ثروت، معنای خاصی دارد و رد و بدل کردن آن معنای دیگری دارد. من این بحث را انتخاب کرده ام، که به شما بگویم این مفاهیم چه معناهایی دارند، ادامه داد: میزان رد و بدل جریان پولی که در فضای متاورس اتفاق می‌افتد، می‌تواند ایجاد ثروت کند. وی با اشاره به این که امروز گیر لغت‌های عجیب و غریب افتاده ایم که باید معنای آن را درک کنیم، اظهار داشت: طلا یک فلز در دنیاست و دلیل ارزش آن این است که محدودیت برای دستیابی به آن وجود دارد و همین امر، آن را ارزشمند کرده است.

برای خلق تجربه‌های جدید در دنیای مجازی باید در دنیای حقیقی تجربه‌های موفق خلق کرده باشیم

 مجید احمدی خوشبخت، بنیانگزار برند ماخ دیزاین، در دومبن رویداد سالانۀ «مدوسامیت»، با اشاره به این که باید سمت خلق تجربه و دنیای جدید برویم، با خطاب قرار دادن برندهای ایرانی، گفت: این دنیا هیچ محدودیتی ندارد و تنها یک محدودیت دارد و آن هم آن چیزی است که برند شما قرار است تولید کند.

وی در ادامه، با اذعان به این امر که می‌بایست نگاه خویش را به سمتی ببریم که تجربه‌ای جدید برای افرادی با میانگین 60 سال خلق کنیم که میزبان دنیای جدید باشند، افزود: اگر شما استارآپ نیستید و کسی هستید که 20 یا 30 سال هم در دنیای برندها کار کرده اید، به این راحتی نخواهید توانست به این تجربه پیدا کنید.

با اذعان به این امر این سؤال را مطرح کرد که اگر ما هنوز نتوانسته ایم در دنیای واقعی تجربه‌ای خلق کنیم، دنیا می‌پذیرد که ما به سمت خلق تجربه‌های جدید برویم؟

صنعت حمل و نقل پاشنۀ آشیل همۀ کسب و کارهاست

هومن خطیبی، مدیر برند و ارتباطات جامع بازاریابی تیپاکس، در این همایش، با سخنی از هردوت تاریخ نگار یونانی به این شرح که نه برف، نه باران، نه گرما، نه تاریکی شب نمی‌تواند این پیک‌ها را از انجام وظیفه‌شان بازدارد»، گفت: آن چیزی که به صورت نهادینه با یک فرآیند منسجم و هوشمندانه، بنام پست و لجستیک می‌شناسیم در دورۀ هخامنشی شکل گرفته و در دوران ساسانی به تکامل رسیده است. وی در ادامه، با اشاره به این نکته که تیپاکس به روایتی نام شخصی است که در دوران هخامنشی، مسئولیت سازماندهی چاپارخانه‌ها را به عهده داشته است، افزود: با تغییر پارادایم‌های کسب و کاری روشهای و ابزار ارتباطی و فروش تحت تاثیر این تغییر به دستاوردهای تازه‌ای رسیده است. خطیبی در همین راستا، تأکید کرد: بر این باورم که پاشنۀ آشیل همۀ کسب و کارها برای رشد، پیشرفت و توسعه، صنعت حمل و نقل و لجستیک است.

ایران در مسیرهایی حرکت کرده است که مورد توجه جهانیان نبوده است

محمد طبائیان، مدیر فروش برند دیجی استایل، در این رویداد، با بیان این که امروز باید از خودمان بپرسیم که آیا با وجود عدم توسعۀ کسب و کار دیجیتال، صحبت کردن پیرامون متاورس، پریدن به ده پله بالاتر نیست، گفت: در برخی از کشورها، این تفکر وجود دارد که اگر کسی فکر کند چیزی خوب است، قطعا خوب است و این پایه دموکراسی است. وی در ادامه، با اشاره به این نکته که امروز باید به کلیت بازار نگاه کنیم و در این میان، می‌توانیم به این نکته برسیم که چگونه از دنیای قدیم خارج و به دنیای جدید وارد شویم، افزود: قرن بیستم قرن بسیار با اهمیتی است که ایران در آن مسیرهایی را رفته است که شاید در نقاط دیگر جهان مورد توجه نبوده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید