احمد علیرضا بیگی، نمایندۀ مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شفافیت، با تأکید علیرغم عدم انجام تعهدات دولت پیرامون تأمین هزینه‌های حوزه حمل‌ونقل، شهرداری در هزینه کرد منابع می‌بایست مهم ترین اولویت‌ها را در نظر بگیرد، افزود: شهرداری و شورای شهر تهران، همواره نسبت به عملکرد منفی دولت در انجام تعهداتی قانونی خویش شکایت داشته اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در رابطه با نحوه هزینه‌کردها در شهر تهران، اولیت بندی را مهم‌ترین اصل در صرف بودجه دانسته و با تأکید بر اهمیت توجه به بودجۀ حمل‌ونقل و جمع‌آوری پسماند، ادامه داد: شهرداری و شورای شهر تهران برای اداره این شهر برنامه‌ریزی و تامین اعتبارات را بر مبنای اولویت‌بندی موضوعات قرار دهند.

نمایندۀ مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز تأسف از بی توجهی نسبت به ترافیک تهران، خاطر نشان کرد: با بی توجهی نسبت به ترافیک تهران به این شهر جفا کرده‌ایم، چرا که مردم مجبور هستند با خوردهای شخصی، هر صبح و شب، زمان و هزینۀ سوخت خود را به بدترین شکل ممکن در این مسیر تلف کنند.

این نمایندۀ ملت با اشاره به حجم گسترد، ترافیک ماشین‌های تک‌سرنشین از غرب به شرق، تصریح کرد: مسیر اتوبان همت در صبح و عصر مسیر همیشگی ماشین‌های تک سرنشین است و برای اصلاح ترافیک این مسیر، می‌بایست در زمان بلندمدت به مترو و زمان کوتاه مدت اتوبوس برقی توجه کرد و گسترش این دو مقوله را در دستور کار قرار داد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، معضلات ناشی از ترافیک و حمل‌ونقل عمومی و بهداشت و مدیریت پسماند را از مهم ترین اولویت‌های شهر تهران برشمرده و با تأکید بر اهمیت رعایت اولویت‌ها در عین عدم توجه دولت به آن ها، اظهار داشت: اگر فردی از کشوری دیگر وارد پایتخت ایران شود، وضعیت شهر باید به گونه‌ای باشد که جلوی قضاوت‌های نامناسب در مورد تصمیمات حوزۀ شهری گرفته شود.

علیرضابیگی، جمع آوری پسماند زباله را یک اقدام با ارزش اقتصادی برشمرده که می‌تواند با آورده‌ای که دارد به تامین منابع لازم برای اداره این شهر کمک کند و بر همین اساس، خاطر نشان کرد: منابع در این حوزه به بدترین شکل ممکن هزینه می‌شوند در حالی که ما می‌توانیم از آنها به درستی استفاده کنیم.

علیرضا بیگی، بر همین اساس ادامه داد: بی توجهی به مبنای قانونی برنامه‌ها در موضوعات مختلف در تهران موجب افزایش سهم 85 درصدی شهرداری از حمل‌ونقل این شهر شده و مابقی هزینه‌ها نیز بر عهدۀ این نهاد است.

وی با اظهار امیدواری در این زمینه که مشکل ترافیک شهر تهران با تکیه بر استفاده از راه‌های حمل‌ونقل ترکیبی بهبود پیدا کند، تصریح کرد: امروز مشکل ترافیک و حمل‌ونقل شهرهایی با جمعیت بیشتر از تهران از طریق حمل‌ونقل ترکیبی گشایش یافته است.

/خبرنگار: انسیه ربیعی/

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید