به گزارش خبرنگار شفافیت هفتم آذرماه بود که امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش از اعلام آمادگی چین و روسیه برای برگزاری رزمایش مشترک با ایران خبر داد. در این باره علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همکاری نظامی با کشورهای همسایه نشان قدرت منطقه است و اکنون رزمایش مشترک میان ایران، روسیه و چین عمق روابط استراتژیک میان این 3 کشور را نشان خواهد داد.
این نماینده مجلس با اذعان براینکه توان نظامی ایران در حوزه دریایی بر هیچ کس پوشیده نیست تصریح کرد: امروز دنیا شاهد این است که همکاری نظامی ایران با برخی کشورها مانند لبنان بدون هیچ تهدیدی در آبهای آزاد انجام می شود و همواره به کشتی هایی که مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفته اند کمک رسانیده است.
وی افزود: همکاری میان ایران، روسیه و چین نه فقط در بعد نظامی بلکه در تمام ابعاد موجب موازنه قدرت در منطقه خواهد شد این در حالیست که چنین سیاستی بر خلاف میل و خواسته های آمریکاست.
نظری در ادامه خاطرنشان کرد: امروز یکی از دستاوردهای نظامی ایران ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و خلیج فارس است و همین امر موجب شده کشورهای فرامنطقه توان مقابله با ایران را نداشته باشند و جرات نکنند هر خطوط قرمز ما پل را فراتر بگذارند.
رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که کشورهای چین و روسیه با این ابراز تمایل برای برگزاری رزمایش مشترک با ایران سعی دارند از ظرفیت دفاعی ایران بهره مند شوند.
بر این اساس باید گفت جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری رزمایش از کشورهای مختلف دعوت کرده است که در حال حاضر چین و روسیه به این دعوت پاسخ مثبت داده اند. به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش رزمایش های ما با سایر کشورها مرکب و مشترک است. مرکب یعنی نیروهای چندگانه ایران در رزمایش با سایر کشورها شرکت می کنند.

 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید