بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار ایسنا قرار گرفت، در هفت ماهه نخست امسال ۱۵ میلیون و ۷۶۹ هزار تن شمش فولادی (اسلب، بیلت و بلوم) تولید شده است که نسبت به ۱۷ میلیون و ۷۳۴ هزار تن تولید شده در مدت مشابه سال ۱۳۹۹، کاهش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین میزان تولید کل مقاطع طویل فولادی (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی وسایر مقاطع) در کشور طی مدت مذکور سال جاری کمترین میزان کاهش تولید را مقاطع طویل داشته که با افت سه درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شش میلیون و ۲۸۵ هزار تن تولید شده است. گفتنی است طی هفت ماه نخست سال گذشته شش میلیون و ۴۹۵ هزار تن از این مقاطع طویل تولید شده بود.

میزان تولید کل مقاطع تخت فولادی (ورق گرم، ورق سرد و ورق پوششدار) نیز از ابتدای امسال تا پایان مهرماه به چهار میلیون و ۷۴۴ هزار تن رسیده است که نسبت به پنج میلیون و ۴۵۹ هزار تن تولیدی آن در هفت ماهه ابتدایی سال گذشته، ۱۳ درصد کاهش یافته است و بیشترین میزان کاهش تولید فولادی‌ها را در این مقایسه آمار تولید به خود اختصاص داده است.

از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، تولید محصولات فولادی نیز معادل ۱۱ میلیون و ۲۹ هزار تن ثبت شده که نسبت به میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته (۱۱ میلیون و ۹۵۴ هزار تن)، هشت درصد کمتر است.

تولید آهن اسفنجی نیز با کاهش چهار درصدی، در مجموع هفت ماهه سال جاری به ۱۷ میلیون و ۳۷۸ هزار تن رسیده است. میزان تولید این محصول معدنی در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن بوده است.

لازم به ذکر است که از این میزان تولید فولادی‌ها در هفت ماه نخست امسال، بالغ بر چهار میلیون تن شمش فولادی، بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات فولادی و بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۷، ۳۸ و ۴۴ درصد افزایش داشته است؛ اما بیشترین افزایش میزان صادرات متعلق به آهن اسفنجی است که بی‌نیاز از واردات، با رشد ۲۷۹ درصدی صادرات روبرو شده است. در مجموع هفت ماهه امسال قریب به ۷۰۰ هزار تن آهن اسفنجی صادر شده است؛ در حالیکه میزان صادرات آن در مدت مشابه سال گذشته به ۲۰۰ هزار تن هم نرسیده بود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید