به گزارش شفافیت پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر تهران، هم اکنون گمانه زنی ها برای حضور شهردار جدید پایتخت قوت گرفته است. شاید بیش از هر زمان دیگری فضای رسانه ای کشور به دنبال پیگیری اخبار غیررسمی برای انتخاب آقای شهردار است. 
طبق اطلاعات دریافتی از منابع موثق، نام 5تن از افرادی که سابقه مدیریتی و اجرایی در دوره های مختلف را داشته اند، در فضای مجازی دست به دست می چرخد.
البته پس از عملکرد ناموفق جبهه اصلاحات در شهرداری پایتخت اکنون نگاه ها به سمت و سویی رفته که شهردار تهران حتما باید از توان و قابلیت اجرایی زیاد و قابل قبولی برخوردار باشد. به همین دلیل این موارد جزو فاکتورهایی است که در گمانه زنی ها نقش داشته است.
سعید محمد
10 خرداد ماه سال جاری بود که مرتضی طلایی به عنوان رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت در تهران مدیریت و تخصص را یکی از خصوصیات واجب و بارز برای شهردار تهران دانست و گفت: سعید محمد یکی از افرادی است که این مشخصات در وی آشکارا و بارز است. 
سعید محمد یکی از کسانی است که با مطرح شدن گزینه های نظامی برای ریاست جمهوری و قبل از اعلام احراز صلاحیت ها توسط شورای نگهبان، به گزینه محتمل برای ریاست دولت سیزدهم تبدیل شده بود اما طولی نکشید که با قوانین جدید مجلس درباره سن کاندیدای ریاست جمهوری، از این مرحله حذف شد. با این وجود سوابق علمی و اجرایی او سبب شده تا همچنان یکی از گزینه های برجسته برای شهرداری پایتخت محسوب شود.
محسن پیرهادی
محسن پیرهادی مدیرمسئول روزنامه رسالت و عضو دوره چهارم شورای شهر تهران یکی از افرادی است که بیشترین قرابت سیاسی و عملکردی را با محمدباقر قالیباف دارد. او یکی از کسانی است که توانست با حضور در لیست ائتلاف به مجلس یازدهم راه پیدا کند اما همچنان اما و اگرهایی درباره عملکرد وی در دوره چهارم شورای شهر تهران وجود دارد که نتوانسته منتقدان وی را مجاب کند. حالا او یکی از گزینه های مطرح برای هدایت شهرداری تهران است.
رستم قاسمی
آخرین وزیر نفت در دولت احمدی نژاد رستم قاسمی بود که بین سال های 90 تا 92 عهده دار این سمت شد. البته سابقه حضور وی به فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا یکی دیگر از مواردی است که گمانه زنی ها را برای حضور او در شهرداری تهران محتمل دانسته است. هر چند که ماجرای گم شدن دکل نفتی که در سال ۱۳۹۱ رخ داد و نمایندگان مجلس آن را تأیید کردند؛ مربوط به زمان وزارت رستم قاسمی در وزارت نفت است اما وی در ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ ثبت‌نام کرد تا بار دیگر نامش در اذهان عمومی زنده شود در این میان همچنان برخی معتقد هستند که وی گزینه مناسبی برای ریاست در پایتخت محسوب می شود. 
مازیار حسینی
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در دولت روحانی، مازیار حسینی بود. مدت کوتاه هفت ماهه او در وزارت راه و شهرسازی در سال 97 برای او حواشی زیادی را به همراه داشت. یکی از نزدیکان سید مازیار حسینی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفته بود: علت کناره گیری وی از سمت معاونت مسکن عدم تفاهم با وزیر در خصوص مباحث پیش آمده در سازمان نظام مهندسی ساختمان است همچنین مازیار حسینی خود نیز به خبرنگار مهر درباره استعفایش گفته بود: من بر اصول خود پایبند بودم و هزینه این ایستادگی به اصول را پرداخت کردم. حالا وی به واسطه 7 ماه حضورش در وزارت راه و شهرسازی به گزینه پررنگ برای ریاست شهر تهران تبدیل شده است.
هابیل درویشی
در میان کسانی که برای گزینه شهرداری تهران مطرح شده اند با تجربه ترین آنها در حوزه مدیریت شهری هابیل درویشی است. هابیل درویشی، مدیرعامل سابق متروی تهران در زمان قالیباف است. برخی او را مدیری منتسب به حلقه احمدی‌نژاد می‌دانند که همان زمان نیز عنوان شد او به سفارش رئیس‌جمهور وقت به‌عنوان مدیر مترو انتخاب شده بود.
مردی که با وجود شایعه‌هایی که درباره اختلاف‌هایش با محمدباقر قالیباف شنیده می‌شد، تا پایان دوره مدیریت وی همچنان در پست خود باقی ماند. هابیل درویشی که بعد از روی‌کارآمدن تیم جدید مدیریت شهرداری از سمت خود استعفا داده بود، با حکم سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، به سمت رئیس بنیاد تعاون ناجا منصوب شد.

حال، با توجه به اینکه مدیریت شهر تهران از پیچیده‌ترین مدیریت‌های داخلی کشور به‌شمار می‌رود امید است تا اعضای شورای ائتلاف که با حمایت معنوی محمد باقر قالیباف به شورای شهر رسیده اند، در انتخاب خود برای برگزیدن شهردار تهران، دقت لازم را به خرج دهند و به دور از حزبی گرایی و عملکرد سیاسی، سکان پایتخت را به دست فردی معقول و با تجربه بسپارند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید