به گزارش ایسنا، طاهر اندرابی، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که مذاکرات میان ایران و ایالات متحده به نتایج مهمی منجر شده است و کشورهایی که نقش میانجی را ایفا کرده‌اند، یعنی پاکستان و قطر، وظیفه دارند که اجرای موارد توافق‌شده را پیگیری کنند.

بر اساس گزارش شبکه خبری الجزیره، او همچنین تصریح کرد یکی از بندهای اصلی این توافق، ایجاد یک خط ارتباطی مستقیم میان تهران و واشنگتن است تا از بروز مشکلات و سوءتفاهمات جلوگیری شود.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در ادامه افزود که پاکستان همچنان با کشورهای دوست و همکار در ارتباط است که سهم مؤثری در حمایت از فرآیند مذاکرات میان ایران و آمریکا داشته‌اند.

وی همچنین تأکید کرد که در حال برقراری ارتباط با طرف ایرانی و آمریکایی برای اجرای مؤثر تفاهم‌نامه است.

این مقام پاکستانی اظهار داشت تیم‌های دیپلماتیک پاکستان در حال انجام مکالمات و هماهنگی‌های ادامه‌دار با دو طرف ایرانی و آمریکایی هستند تا اجرای مؤثر و کامل «مفاد تفاهم‌نامه» تضمین شود.

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد مذاکرات فنی بین تهران و واشنگتن، با وجود استراحت‌های طرفین، همچنان ادامه دارد.

این وزارتخانه همچنین تأکید کرد مذاکرات فنی بین تهران و واشنگتن در سطح کارشناسان قرار است طی روزهای آتی با میانجیگری پاکستان و قطر از سر گرفته شود.

انتهای پیام

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید