فهیمه روشن در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وجود منابع آبی مناسب در کرمانشاه، اظهار کرد: ورزشها و تفریحات آبی در همه جای دنیا طرفداران بسیاری دارد و خصوصا در فصل تابستان استقبال از آنها بسیار زیاد میشود، بگونهای که تورهای گردشگری تابستانی به مقاصد دارای گردشگری آبی سرازیر میشوند.
وی افزود: علیرغم اینکه استان کرمانشاه دارای منابع آبی فراوانی است که میتوان از این ظرفیت برای رونق گردشگری آبی استفاده کرد و به قطبی در این نوع از گردشگری در غرب کشور تبدیل شود، اما متاسفانه در طول سالهای گذشته اتفاق چندانی در این زمینه نیفتاده است.
معاون گردشگری استان یکی از دلایل این مسئله را عدم هماهنگی بین دستگاهها خواند و تصریح کرد: از آنجایی که متولی منابع آبی همچون سدها شرکت آب منطقهای استان است و میراث فرهنگی نیز متولی صدور مجوزهای گردشگری است، در سالهای گذشته هماهنگی چندانی بین این دو دستگاه برای سرمایه گذاری در این منابع آبی وجود نداشته است.
وی ادامه داد: البته این ناهماهنگی فقط مربوط به استان کرمانشاه نبوده، بلکه در کل کشور نیز این مشکل وجود داشته، به همین دلیل سال گذشته تفاهم نامهای بین وزرای میراث فرهنگی و نیرو به امضاء رسید تا مسیر را برای سرمایه گذاری در حوزه منابع آبی همچون سدها تسهیل کنند.
روشن با تاکید براینکه این تفاهم نامه اتفاقات خوبی را برای گردشگری استان رقم خواهد زد، عنوان کرد: در سطح استان حدود ۲۰ نقطه را شناسایی کردهایم که میتوان در آنها پروژههای گردشگری آبی اجر شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر سه سرمایهگذار متقاضی برای ایجاد پروژههای گردشگری در حاشیه سدهای شهرستانهای سرپلذهاب، گیلانغرب و سنقر داریم که باتوجه به اینکه در حال انجام فرآیندهای اداری هستند، امسال قطعا آغاز عملیات اجرایی این پروژهها را خواهیم داشت.
معاون گردشگری استان با بیان اینکه در حال حاضر تنها پروژه گردشگری آبی فعال در استان مربوط به روستای هجیج و روی سد داریان است، عنوان کرد: این پروژه در زمینه قایقرانی فعال است و معمولا در ایام پیک سفر و اواخر هفته استقبال بسیار بالایی از آن میشود که نشان میدهد این نوع از گردشگری تا چه اندازه میتواند مورد استقبال علاقمندان و گردشگران قرار گیرد.
انتهای پیام





دیدگاه ها