وزیر امور خارجه کشورمان گفت: نیروهای مسلح ما هیچ مکان اقتصادی و یا جمعیتی را مورد هدف قرار ندادند .

به گزارش خبرنگار مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان، در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران با اشاره به عملیات دفاعی شب گذشته ایران، اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با محاسبات دقیق و با استفاده از پهپاد و موشک‌های هدایت شونده و دقیق اولاً پایگاه نظامی که هواپیماهای اف ۳۵ در اختیار رژیم صهیونیستی در آنجا نگهداری می‌شوند و عملیات بر روی ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق با استفاده از امکانات این پایگاه نظامی و اف ۳۵ انجام شد، این پایگاه و مقر مورد هدف قرار گرفت.

وی ادامه داد: در نقطه دیگری عملیاتی انجام شد که به واقع مرکز اطلاعاتی و چشم رژیم صهیونیستی برای هدایت تمام عملیات‌های ۶ ماه گذشته و از جمله حملات اخیر بر سفارت ایران در دمشق و مجموعه اطلاعات و هدایت‌های اطلاعاتی از آن نقطه انجام می‌شد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: محدود بودن در دفاع مشروع و تنبیه رژیم صهیونیستی به این معناست که ما هیچ هدف غیر نظامی در پاسخ خود تعریف نکردیم.

امیرعبداللهیان گفت: نیروهای مسلح ما هیچ مکان اقتصادی و یا جمعیتی را مورد هدف قرار ندادند و حتی در حمله به پایگاه نظامی که مرکز عملیات رژیم صهیونیستی علیه سفارت ایران قرار داشت دقت لازم برای برخورد و پاسخ به رژیم صهیونیستی مورد توجه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه افزود: ما به دنبال هدف قرار دادن افراد و پایگاه‌های آمریکا در منطقه نیستیم و از توسعه تنش استقبال نکرده‌ایم. لیکن هشدار دادیم چنانچه از سرزمین کشورهای مورد نظر آمریکا برای دفاع از تل‌آویو استفاده کند، ناچارا پایگاه آمریکا در آن کشور مورد هدف قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: ما از کشورهای منطقه تشکر می‌کنیم که پیام ما را دریافت کردند. ما همواره به امنیت برادرانمان در منطقه پایبند هستیم. ما امنیت همسایگان خود را امنیت ایران می‌دانیم.

رییس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: در پیامی که به دوستانمان در کشورهای منطقه دادیم؛ از حدود ۷۲ ساعت قبل از عملیات، به همسایگان و کشورهای منطقه اطلاع دادیم پاسخ ایران در قالب دفاع مشروع، قطعی و مسلم است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید