نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انزجار و تنفری که نسبت به رژیم صهیونیستی ایجاد شده، دست و پای دولت‌های غربی را بسته و رژیم صهیونیستی را در یک انزوای تاریخی قرار داده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، در همایش شورای وحدت اصولگرایان با منتخبان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در ۴۵ سال اخیر مجالسی کارآمدتر بودند که در پیاده‌سازی و دنبال‌کردن اصول و آرمان‌ها موفق‌تر بودند، یادآور شد: در هر مجلسی که انحراف از اصول و پشت کردن به مبانی اتفاق افتاده، خسران و ناکارآمدی و هدر رفتن فرصت‌ها بیشتر به چشم می‌خورد.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز در مجلس می‌بینیم وقتی درباره یک ماده قانونی، مخالف و موافق حرف می‌زنند و فرصت به نماینده می‌رسد، به جای صحبت درباره موضوع و دستور کار جلسه، مسائل منطقه‌ای و حوزه انتخابیه مطرح و در حقیقت وقت و فرصت مجلس تلف می‌شود.

ذوالنوری گفت: هر مجلسی با طرح سوال یا استیضاح می‌تواند در هدایت دولت‌ها و وزرا اثرگذار باشد. امروز امنیت، اقتصاد و فرهنگ برهم اثرگذار هستند و هر حوزه‌ای متاثر از حوزه‌های دیگر است. باید در موضوع انتخابات اخیر، مسئولان پیام رای سفید مردم را دریافت کنند. البته با وجود همه تلاش‌های دشمنان برای ناامید کردن مردم و حضور نیافتن آنان پای صندوق‌های رأی، مشارکت مردم قابل توجه بود.

نایب رئیس مجلس، گفت: مردم با این رای می‌گویند اصل نظام را قبول دارند ولی ما را قبول ندارند و این معنا و مفهوم دارد. ما در مجلس باید پیام این رای مردم را بگیریم. مجلس یازدهم قوانین خوبی وضع کرد که بسیاری با زندگی مردم مرتبط است ولی قطعاتی از یک جورچین هستند. ما قطعا می‌توانیم کارهای بهتری برای رفع مشکلات کشور انجام دهیم.

ذوالنوری با بیان اینکه امروز نمی‌توانند این اتهام را به جمهوری اسلامی بزنند که از یک کشور دیگر خط می‌گیرد، تصریح کرد: سیاست تشکیل خاورمیانه بزرگ که دو ویژگی داشت و اول حذف جمهوری اسلامی از نقش آفرینی در منطقه و دوم محوریت پیدا کردن اسرائیل در منطقه در آن تعریف شده بود، محقق نشد و امروز عامل بروز و ظهور هسته‌های مقاومت در هر جای دنیا را جمهوری اسلامی می‌دانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: امروز در عراق، سوریه، لبنان و فلسطین هدف‌هایی که غربی‌ها درصدد تحقق آنها بودند، محقق نشده است. اجرای معامله قرن که ارزش آن ۴۰۰ میلیارد دلار بود با هدف عادی‌سازی رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی منطقه اتفاق افتاد. اگر طوفان الاقصی نبود برای همیشه آرمان‌های فلسطین از میان می‌رفت.

وی یادآور شد: اگر تا قبل از این حادثه در نظرسنجی‌های کشورهای غربی ۸۰ درصد  مردم نظر مثبت به رژیم صهیونیستی داشتند اما امروز یقینا این معادلات کاملا برعکس شده است و هیچ یک از کشورهای اروپایی و غربی جرأت حمایت مستقیم از رژیم صهیونیستی را ندارند. این انزجار و تنفری که نسبت به رژیم صهیونیستی ایجاد شده است دست و پای دولت‌های غربی را بسته و رژیم صهیونیستی را در یک انزوای تاریخی قرار داده است. این رژیم هر چه این روند را ادامه دهد شکست برایش سنگین‌تر خواهد شد.

نایب رئیس مجلس درباره نحوه پاسخ به حمله تروریستی اخیر نظامیان صهیونیست به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، گفت: گاهی گفته می‌شود چرا جمهوری اسلامی واکنش نشان نمی‌دهد، در پاسخ باید گفت رژیم صهیونیستی برای خروج از انزوا تنها یک راه نجات دارد و آن درگیری مستقیم با جمهوری اسلامی است تا بتواند اجماع جهانی را مجددا در حمایت از خود در دنیا فراهم کند.

ذوالنوری یادآور شد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش انتخاب خواهد کرد. ما شروع کننده هیچ جنگی نخواهیم بود ولی اگر رژیم صهیونیستی قصد شروع جنگی را داشته باشد همان روز موعود که امام راحل گفتند رژیم صهیونیستی باید از صحنه روزگار محو شود، ان‌شاءالله فرا خواهد رسید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید